dieta???(....)
Hoola, jo estic mes o menys agust amb el meu pes però m'agraderia una fer com una dieta saludable. he buscat per internet i/o son per aprimarte o son com 5verdures al dia 3 fruites etc...
el que voldria jo seria un exemple per adolecents de tots els apats.
Laura Medrano

Hola bestrong,
Totes les persones hem de fer una dieta saludable i sobretot equilibrada, ja que ens ajudarà a trobar-nos millor i a tenir un pes correcte.
Quan parlem d'estil de vida saludable ens referim a que hem de fer esport sovint (com a mínim unes tres hores a la setmana), i alimentar-nos seguint les pautes que marca la piràmide de l'alimentació equilibrada.
Et deixo l'enllaç de la piràmide per a que hi facis un cop d'ull:
Com hauràs vist, en aquest document s'explica com estan distribuïts els aliments, amb quina freqüència els hem de menjar i unes quantes recomanacions.
Et recomanem que si creus que actualment no estàs seguint una dieta equilibrada, ho parlis amb els pares i us mireu tots junts el document que t'he posat, ja que així els pares podran agafar idees i si ho consideren, canviar alguns hàbits que potser teniu i es poden millorar.
Per a que et facis una idea del que serien els àpats d'un dia qualsevol et podem recomanar:
un esmorzar ben fet on hi hagi un bol de llet amb cereals i un suc de taronja.
A mig matí un entrepà de formatge.
Per dinar podria ser un primer plat de llegums (cirgons, llenties,...), pollastre de segon i una poma de postres.
Per berenar podria ser un iogurt i un parell de mandarines.
Per sopar una amanida o verdura bullida i peix al forn.
El dinar i el sopar han d'anar acompanyats de pa.
Esperem haver-te donat algunes idees i resolt els teus dubtes.
Una abraçada!