NECESITO CONSELL JAA!!!
Hola!!
El meu problema es que hi han moments puntuals en els que em sento sola i em donen unes baixades emocionals molt fortes, de posarme a plorar i tot. Tinc molts amics i amigues,amb aixo no em puc queixar, pero em sento sola a nivell sentimental. No he tigut mai una relació estable, tot ha sigut rollos de menys d'un mes. Pero aixo crec que no es culpa meva, ja que si per mi fos tendria una relació estable perque jo em sento preparada per tenir-la. Pero no trobo a un noi amb el que els nostres sentiments siguin mutus. Ja tinc 15 anys i no entenc perque soc l'unica de les meves amigues que no ha tingut novio, ho trobo injust. A part que molts dels noi nomes em volen per una nit i apa.
Veig moltes persones enamorades amb les seves parelles i em sento malament, amb certa embeja.
Es normal aixo? Que puc fer?
Gracies.
InterPersonal

Hola animaperduda!
El que t'està passant a nivell emocional és completament normal i força habitual a l'adolescència. Com saps durant aquesta etapa de la vida experimentaràs grans canvis físics i també psicològics. Dins d'aquests canvis a nivell psicològic hi trobem el que s'anomena "labilitat emocional", que podria entendre's com una "muntanya russa" d'emocions. Una mica com el que ens expliques on hi ha moments puntuals en els quals et sents sola i amb baixades emocionals fortes, en canvi en altres moments pots estar fantàsticament bé. Aquests canvis d'estat d'ànim d'un moment a l'altre i, a més, amb gran intensitat, són típics de l'adolescència. Per tant, tranquil·la i molta paciència, envolta't d'aquelles persones que estimes i que t'aporten benestar, família i amigues, per tal de passar aquests moments de baixada de la millor manera possible!
Entenem que et preocupi ser l'única de les teves amigues que encara no ha tingut mai nòvio, però t'assegurem que amb 15 anys és més habitual del que et penses. Encara que et soni a tòpic les coses arriben quan un menys s'ho espera, i com molt bé saps, no podem forçar els nostres sentiments ni els dels altres. No tinguis pressa i veuràs que quan menys ho busquis apareixerà algú que vulgui iniciar una relació amb tu, ja ho veuràs!
Una abraçada ben forta i endavant!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat