Tinc un problema amb la vergonya
Hola adolecents, tinc un problema amb la vergona, cada cop que algun noi/profesor em diu algo em poso vermella com un tomaquet, i no m'agrada gens perquè si és quan em parla el noi que m'agrada dons sabrà que em mola i no vull. A part tothom em comença a dir que estic molt vermella i em fa molta vergonya.
Voldria saber si hi ha algun emei per frenar la vermellor. Moltes gràcies feu una gran feina.
InterPersonal

Hola Clau!
Sóc l'ELi Aulet. Psicòlgoa d'Interpersonal.
Doncs no hi ha cap remei màgic...Pe`ro hi ha coses a fer!
De vergonya en té tothom! És una emoció personal que tots sentim i que la sentim en situacions com els que expliques. Cadascú té la seva manera d'expressar-la. Hi ah qui xerra molt, altres es queden en blanc, altres tremolen...etc. No hi ha ningu 100% segur que no tingui cap senyal. Per tant, amb això vull dir, que hem d'acceptar també que som humans i que ens mostrem aixi. Mostrar els sentiments i les debilitats és bonic i de valent! No hi ha res més positiu a una persona que veure que tot i que es posa vermell (o el que sigui), és a dir, que té vergonya, segueix endavant amb el que vol afrontar!!!
Una tàctica tmabé bona és dir que estàs una mica nerviosa. Quan expressem les nostres debilitats ens fem més forts i la vermellor i enrvis desapareixen.
No amaguis la teva part humana! És molt boncia i a tos ens passa. A més, sia tu t'agrada un noi, eprquè no ho hauria de saber l'altra?Es important expressar el que sentim i també quan ens agrada algu!
Endavant