amiga
Hola, mira tinc un probpema i m agradaria que m agudessiu, mireu jo al meu institut tenim un grupet d amigues com tothom, a dintre del grup tenim una nena que el que es dedica a fer es insultarnos i desvalorarnos a dues nenes i jo no se que fer els i e explicat a la meva familia i man dit que es maltractament psicologic i que o parli amb ella pero io sento una impogencia i no puc per que a part d aixo ella juga amb mi a basquet i si li digues algo es liaria
Que faij?
InterPersonal

Hola anonim! Sóc l'Elisabet Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Entenc que deu ser molt frustrant aguantar aquest tipus de relació. Ella enten com us sentiu quan us insulota i us desvalora? Potser estaria bé fer-li saber que no us agrada. I què passaria si es liés si li diguéssis? Entenc que et sentis impotent, però la millor opció és poder-li dir com et sents, més que voler liar-la. No has d'atacar el seu comportament, li pots explicar com et sents tu quan ella t'insulta i et desvalora. Una manera és " Hi ha alguna cosa que et molesti de mi? A vegades!! em fas comentaris negatius, que em fan sentir desvalorada i poc acceptada, i m'agradaria que poguéssim estar de bon rotllo. Per això, hi ha alguna cosa que et moltesti?" Prova-ho amb aquest trucu que fa que l'altre no rebi un atac d'entrada i potser pots aconseguir que estigui més receptiva a escoltar-te! Sort! No deixis que la por et freni! veuràs que com més t'hi afrontis més valenta et sents! Endavant! Eli Aulet www.interpersonal.cat