Tinc por de que els meus pares sàpiguen les meves males notes
Hola adolescents! Tinc un problema molt gros. Encara no m'han donat les notes però sé que m'han quedat/em podrien quedar tres o quatre matèries, entre elles anglès que mai l'havia suspés (és perquè la nova professora no sap explicar i no m'assabento a classe). Els meus pares ja m'han advertit que com vinguin malament les notes em van a castigar ... Tinc por, només sé que m'han quedat 2 però potser em queden més! Com ho dic als meus pares? Ajudeu-si us plau.
Moltes gràcies!
InterPersonal

Hola! Sóc l'Elisabet Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Entenc la situació. Jo et diría que en aquesta situació, si ara ja han arribat les notes, intentis parlar amb ells explicant-els-hi què necessites per a millorar les notes. Digua'ls-hi el tema amb la professora d'anglès, per exemple. Et pot ajudar que sàpiguen exactament les dificultats que tens per millorar les notes. Si creus que cal, assumeix davant seu que podries millorar una mica la dedicació a casa, o organitzar-te millor. Funciona molt bé assumir els errors que fem davant dels altres, més que posar-nos a la defensiva o enfadar-nos. Els pares segur que estan molt preocupats perquè puguis treure't el curs amb bones notes. Sort! Eli Aulet www.interpersonal.cat