Estic enamorat del meu millor amic hetero
Bones, sóc un noi gay que encara no ha sortit de l'armari, només ho sap una persona, un noi amb qui vaig tenir un rollo curt en secret. El fet es que ja fa temps que em passa exactament el mateix a que al Bruno de Merlí (excepte en l'últim capítol), estic enamorat del meu millor amic que es hetero (ho sé al 100% que ho és) i per tant sé que mai podrem arribar a tenir res però em deixa fet pols aquesta sensació de no poder arribar mai a estar junts...
El fet es que vull sortir de l'armari pero no se com s'ho prendran tant la família com els amics i això em tira enrera.
A més no vull que aquest amic canvii la seva manera d'actuar amb mi, pero alhora se'm fa molt dur estar-ne enamorat.
Que puc fer? Ajuda sisplau
InterPersonal

Hola LewisS!
Si saps 100% que ell és hetero i que no sent el mateix per tu, ho tens una mica complicat... no ser correspostos és molt dur, però no podem forçar a ningú a sentir el mateix que sentim nosaltres. Sabem que és molt difícil, però si estar contínuament al seu costat et fa patir, pren una mica de distància!
Pel que fa a sortir de l'armari, és normal que et preocupi la reacció que puguin tenir a casa o els amics, per això és important que t'ho prenguis amb calma i que busquis el moment més adient per anar-ho dient. Compartir la teva orientació afectiva i sexual amb els pares pot ser molt important, sobretot perquè els pares, en la majoria dels casos, sempre acaben mostrant el seu suport. Has d'estar preparat perquè en rebre la notícia pot provocar cert impacte, però en processar bé la informació, sobretot si reben orientació i un cop de mà d'entitats que treballen per normalitzar aquesta situació, amb el temps tot acostuma a posar-se al seu lloc.
Amb els amics acostuma a passar el mateix. Parla-ho primer amb qui tinguis més confiança, amb qui et sigui més fàcil i amb qui consideris que et donarà el seu suport.
Per a començar a prendre contacte i tenir una bona xarxa de suport que pugui ajudar-te a l'hora de fer aquests passos, pots contactar amb l'associació LGTB de la teva població.
Per últim, et deixem un article de la nostra companya Paula Alcaide que pensem et pot ser d'utilitat:
Esperem haver-te ajudat una mica!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat