Autoestima
Mira, jo sóc un noi de 13 anys que per fora sembla que tingui molta autoestima, però en realitat no en tinc gens. Avui he anat al barber, i com que ell fa una mica el que vol, me'l ha acabat deixant molt curt, i em queda fatal. Per això és que em fa molta vergonya sortir de casa, ja que tothom se'n riurà de mi, i d'anar al institut, ja serà molt pitjor, perquè les noies són molt cruels.
InterPersonal

Hola pawguilo!
Entenem com et sents, fa molta ràbia anar a la perruqueria i que ens deixin el cabell d'una manera que no ens agrada... però recorda que per sort en pocs dies el cabell tornarà a créixer, anirà canviant i el podràs anar posant de manera que et sentis més a gust. Així que tranquil!
És molt important que t'acceptis i t'estimis tal com ets! I com ho fem? T’aconsellem un petit exercici que et pot ajudar! L’objectiu és aprendre a donar la importància que té cada cosa a la vida: avalua del 0 al 10 tots els aspectes de tu mateix (no només el físic). Avalua què t'agrada de tu, més enllà de què pensen els altres! Si ets tu mateix qui té clar com ets i el que t’agrada (tot i els aspectes que no t’agradin tant) aprendràs a estar satisfet sempre.
Quan facis el llistat has de pensar tant en l’aspecte físic com en les teves habilitats socials i altres qualitats; I també, com aprofites aquests elements positius en tots els àmbits de la teva vida (tu mateix, qualitats a l'hora de relacionar-te, estudis, família, temps lliure, etc.).
Descobreix com ets, estigues segur de tu mateix i no permetis que ningú et trepitgi!
Una abraçada ben forta i endavant!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat