no se que fer
Hola , bona tarda.
Tinc un problema. Tinc 13 anys i no se que mes fer . Cada vegada em veig pitjor , estic farta , vaig patir un petit bulling . A l'institut tots els nens em deien que era lletja i gorda, foca , cardo etc. I la veritat es que m'ho he cregut , m'ho han repetit massa. Jo vull aprimar . Cada vegada em veig pitjor . Em veig gorda , tinc les cames molt grans i la cadera .... pf . Les meves amigues em diuen que estic musculada , que tinc molta força i es això . Pero no , la veritat esq no . Que estic gorda. Faig rítmica fa 10 anys ho vaig deixar durant dos anys i vaig fer patinatge , però em sembla que ha sigut aquest canvi i despres tornar-hi . La meva mare em diu que no fagi rítmica perquè no tinc el cos adecuat , però m'agrada molt . He probat dietes i res , exercissis , córrer apart de la rítmica i res . No hi ha forma . De cap manera m'aprimo . Tinc l'autoestima pels terres . Soc gorda de per vida ???
Sara Bujalance

Hola! Primer de tot, per com parles sembla que t'estàs veient més grassa del que ets realment, a més de que t'infravalores molt. El primer consell que t'he de donar és que aprenguis a estimar-te, ja que és fonamental que t'acceptis i t'estimis per tal d'estar bé amb tu mateixa. No importa quin cos tinguis, més gras o més prim, fins que no t'estimis a tu mateixa. Per una altra banda, no has de pensar en si seràs grassa de per vida. El pes depèn de diversos factors, principalment depèn del nostre estat de salut, del que mengem, de l'activitat física que fem i de la nostra predisposició genètica. Aquest últim factor no el podem controlar, tenim la genètica que tenim i no ens queda una altra opció que acceptar-ho. A vegades hi ha persones que tenen una constitució genètica ampla i mai estaran primes, de la mateixa manera que hi ha persones baixetes que mai seran altes, o persones amb una constitució genètica molt prima i tenen dificultats per engreixar. Però tenir una constitució genètica d'una manera o una altra no vol dir que no puguem fer res. La clau per mantenir un bon pes, que li vagi bé al nostre cos i ens faci tenir un bon aspecte físic és ser constant en una alimentació equilibrada i en fer esport habitualment. Si t'agrada la rítmica però els teus pares t'aconsellen que millor facis un altre esport, pots mirar de trobar altres esports que segur que també t'agradaran. Pensa que hi ha molts: natació, basquet, voley, futbol, bici, ball, etc. I, sobretot, estimat a tu mateixa. Parlar sobre com et sents amb els teus amics i amb els pares i familiars t'anirà bé per aprendre a estimar-te. Molts ànims i molts petons!!