Depressió?
Ultimament no se que em passa, em sento molt desanimada. He canviat d'institut, he tingut discussions amb amics i els meus pares s'han separat i ja tinc madrastra (no em cau gens bé).
Ting ganes de plorar sempre, de vegades se'm passen però al cap d'una estona tornen. Ja no ser que fer.
En tema institut suposo que es adaptarse, pero en tema amics nose que fer, amb la meva millor amiga sobre tot nose si parlar jo i dirli com em sento o esperar a que ho faci ella. I en tema pare no ho se ja li he dit que no m'agrada la seva novia pero fa com si res.
De vegades em quedo a casa a la meva habitacio tencada, sense fer absolutament res, nomes plorar.
Necessito ajuda si us plau.
InterPersonal

Hola Odette99!
Sembla que estàs passant per un moment de la teva vida on s'han ajuntat un munt de coses: canvi d'institut, discussions amb els amics, els pares s'han separat, el teu pare ja ha refet la seva vida sentimental... Entenem com et sents. Tothom al llarg de la vida passa per èpoques o moments en què les coses no li acaben de sortir del tot bé i se sent desanimat, trist i desmotivat.
Adaptar-se als canvis que suposa canviar d'institut no és cosa fàcil i requereix temps. Vés buscant el teu lloc, no et desanimis, i veuràs com de mica en mica aniràs sentint-te millor. Tingues una actitud receptiva a aprendre i a conèixer gent nova!
Pel que fa a la teva amiga, si tens ganes de parlar amb ella, fes-ho! A vegades ens quedem a l'espera que sigui l'altra que faci el pas, però perquè no prendre nosaltres la iniciativa? Si creus que parlar-ne amb ella t'ajudarà a estar millor, endavant!
Pel que fa al teu pare, entenem que no sigui fàcil acceptar que amb tan poc temps hagi refet la seva vida sentimental amb una altra persona, però és decisió seva. La nostra recomanació és que puguis parlar amb ell sobre les teves pors i preocupacions, més que si et cau bé o no la seva nòvia. Parla dels teus sentiments, del que t'angoixa i el que suposa per tu que s'hagin separat i com podeu fer perquè la decisió que ells han pres de separar-se no t'afecti tant. Busqueu conjuntament la manera d'estar tots bé i portar la nova situació de la millor manera possible!
Un consell: no et quedis les coses a dintre teu, pensant que ja s'arreglaran per si soles, comparteix els teus sentiments i demana ajuda, si cal. Parla amb la teva mare i el teu pare, amb algun adult de confiança, perquè puguin donar-te un cop de mà! Si ho necessites, valora l'opció d'anar a un psicòleg per gestionar tot això que t'ha passat en els últims mesos.
Una abraçada ben forta i endavant!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat