Derpressió?
Hola, tinc un problema.
Sóc una noia de 13 anys (ho sé, bastant jove) i crec que tinc depressió.
Molts cops em sento fatal, ploro per les nits, no m'agrada el meu cos, etc.
He buscat els símptomes de depressió i de 15 compleixo 8 i trobo que es bastant.
M'estresso massa i també em sento massa pressionada per part dels meus pares, sobretot de ma mare.
Amb el meu pare tenim bona relació, però amb ma mare no i és un dels motius pels quals em sento així. Tinc la cara plena de grans i m'ho recorda cada dia, no sóc bona als esports, prefereixo llegir, encara que obviament faig l'esport necessari i estic bastant prima, però ella sempre va dient que hauria de fer exercici, que tinc el cul caigut...
No els hi puc explicar als meus pares perquè seria una decepció més, i si li explico a la meva millor amiga segur que li explica a sa mare, que parla molt amb la meva i li diria.
No sé que fer... a més abans era molt bona estudiant, i ara cada cop vaig perdent més interés.
Ajuda siusplau.
InterPersonal

Hola MaybeThere!
Moltes vegades pensem que els nostres pares no ens comprendran o que els decebrem si els hi expliquem que estem passant per una mala època, però generalment els pares volen el millor pels seus fills i explicar-los com ens sentim en determinants moments pot ser de gran ajuda per a tu i també per a ells.
Si tens més confiança amb el teu pare, parla amb ell, explica-li com et sents sense por i com t'està afectant en el teu dia a dia. També pots parlar-ho amb algun professor o fins i tot amb el psicòleg o psicòloga de l'escola, si creus que pot ajudar-te a estar millor.
Pensa que a l'adolescència és molt habitual experimentar aquests canvis d'humor, sovint són temporals, i a vegades quan busquem per internet podem fer-nos autodiagnòstics que ens posen una etiqueta equivocada. Per tant, millor que ho parlis amb algun adult de confiança i si cal anar al metge, ja serà ell que posarà el diagnòstic si realment hi ha de ser.
Per últim, et recomanem que t'envoltin de tot allò que t'apassiona i et fa feliç: estar amb les teves amigues, tocar algun instrument, practicar esport, llegir, escoltar música... centra't en tu i en allò que t'aporti benestar!
Una abraçada ben forta i endavant!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat