Amistat en perill
Hola!
Fins ara, mai havia consultat cap qüestió perquè no tenia cap motiu, però ara necessito ajuda. Es tracta d'un amic meu que només fa 1 any que el conec, -he de dir què, tot i així, s'ha convertit en una persona important per a mi i només vull el millor per a ell enacara que no s'adoni-, que actua sempre pensant en què fan o deixen de fer els altres, per exemple: hi ha un noi a l'escola que no cau gaire bé que sovint es fica amb ell i el molesta, però jo he tingut la oportunitat de conèixe'l una mica més aquest curs i malgrat que pot resultar molest, en un bon jan. El problema és que el meu amic no és de segones oportunitats i si per exemple volem sortir de festa però sap que vindrà el "putamares" (així li diu ell) ja no vol sortir i es queda a casa sol. Jo alguna vegada li he intentat dir que no pot pensar tant en què fa aquest noi i que no deixi de fer el que li agrada per por a trobar-se amb ell, però l'últim cop es va enfadar amb mi i em va dir coses que, sincerament, em van fer bastant mal. Ara estem distants i no em dirigeix la paraula i no se què fer per solucionar-ho.
InterPersonal

Hola Andy,
Gràcies per escriure'ns! Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal.
Entenem que et preocupis per aquest amic teu, però hi ha una part que és responsabilitat seva. Ell és així, i si no vol donar segones oportunitats, tu no li podràs fer entendre per molt que ho intentis. Hi haurà un moment en què, si ho ha de veure, ja ho veurà per ell mateix.
De totes maneres tu sempre li pots explicar la teva versió o la teva forma de veure-ho, però sense insistir. Per exemple: "No vols sortir perquè vindrà el "putamares"? Ostres! A mi no m'agrada que una persona que no és amiga meva m'influencii tant". I deixes que ell decideixi què vol fer.
Per altra banda, si ara us heu distanciat, procura parlar amb ell i explicar-li la teva versió. Si ell decideix mantenir-se distanciat... ho hauràs d'acceptar, per molt mal que et faci.
Una abraçada!
www.consultajove.cat