canvis d'humor normals fins quan?
Hola, tinc 21 anys i tinc un dubte, hi ha adolescents que estan preocupats pels seus canvis d'humors i dieu que és normals, que és l'edat... però em pregunto si als 21 anys és normal?
vaig al psiquiatre i al psicòleg. Faig mindfulness, de fa aproximadament un any, vaig a teràpia un cop a la setmana, no sóc feliç, tinc canvis d'humor, no estic segura del tipus de diagnòstic que tinc però crec que tinc trastorn límit de la personalitat junt amb ansietat, depressió i trastorn de la conducta alimentària i m'autolesiono, estic així (no amb els trastorns sinó infeliç, sola, enfada amb el món, de mal humor, enfadada amb els meus pares i tot i moltes coses més) dels 12 anys, però fins els 19 no vaig començar a anar als psicòlegs, tret dels 12 que vaig anar una temporada perquè vaig fer una carta de suïcidi que no es tenien perquè preocupar (cosa que ara sí que penso en el suïcidi molt més)... que va arribar per error a la tutora..., no sé si em curaré mai.
És normal tenir canvis d'humor als 21 anys? Em sento com una completa adolescent encara als meus 21 anys, de fet, és com si no vaig passar adolescència i la vaig començar a passar als 19 anys.. no sé si m'explico.. i potser l'estic passant ara.. no sé... a vegades m'avergonyeixo...
Allà a teràpia n'hi ha una altre que té 21 anys i vesteix molt diferent que jo, i ella sembla més gran que jo, i em va dir sembles més jove, i jo pensava i tu sembles més gran. No sé... és normal tot això? M'agrada vestir com es vesteixen els adolescents... la veritat...
InterPersonal

Hola!
Sóc l'Elisabet Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
Doncs a la teva resposta sobre els canvis d'humor, sí, també es donen en altres edats i també depèn molt del nostre estat general. Si dius que ara passes per un moment complicat, doncs és natural que l'humor estigui afectat.
Et suggereixo que busquis i investiguis quines coses et fan sentir bé en el dia a dia. Agafa mostres de moments en els que estiguis bé. Per exemple, si vas a prendre algu amb una amiga i estàs bé docns agafa l'etiqueta de la beguda , si vas a passejar i estàs tranquil.la agafa alguna coseta com a símbol de que estas sentin-te bé en aquell moment..etc. És important fer aquests exercicis er adonar-nos de que tot i les complicacacions de la vida, sempre tenim moments on estem bé.
D'aquesta manera aprendras a construir-te una nova imatge de tu, me´s enllà de pensar en quines etiquetes tens..el més important és què fem nosaltres per sentir-nos bé.
Segueix les recomanacions dels psicòlegs i professionals que t'acompanyen. Si alguna cosa no et funciona, diga'l-s'hi perquè et puguin ajudar millor. Si no estàs d'acord amb les etiquetes, diga'l-s'hi que t'ajudin a actuar diferent per sentir-te millor.
Aprofita el treball terapèutic que puguis fer epr treure't ja d'una vegada aquestes etiquetes de sobre i ser feliç! Prou patiment!! Si necessites alguna cosa ja saps que ens pots trobar a la Consulta Jove de www.interpersonal.cat
Cuida't! una abraçada
Eli Aulet www.interpersonal.cat