Vull tornar a ser la que era...
Hola adolescents! Primer de tot gràcies per tot el que feu!!
Ara, tinc 13 anys (quasi 14) i soc noia. Peso uns seixanta y pico de quilos, i l'altre dia en un informe del metge em van posar que hi tenia obesitat sens que el metge em digués res. El cas és que m'odio, odio el meu cos y la meva vida. Quan anava a primaria en feia igual ser gorda o no, però desde que l'any passat que vaig començar l'ESO vaig començar a odiarme. Tinc depressió i m'agradaria molt tornar a ser qui era abans, sempre feliç i somrient a pesar de tot. No vull aprimar-me perquè encara que ho intento no puc... Així que us agarairïa molt que en donessiu uns passos a seguir per apujar la meva autoestima i a la fí ser feliç.
Hi ha algun llibre d'autoajuda o algo que em recomenarieu?
Petons :*.
InterPersonal

Hola Mecos!
Sóc l'Elisabet Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
Doncs primer de tot et felicito pel teu propòsit! Ser feliç i estimar-te! Es clar que si, t ho mereixes!
Jo et recomano que més que llibres, que també te'n diré! Intentis explorar què és el que t'agrada i et fa sentir bé. Et suggereixo que durant 15 dies vagis escribint en una llibreta " què t'agradaria fer"...sense pensar molt, només escriure i escriure...llavors ja decidiràs. Observa el teu dia a dia, el teu passat...Coses que fas i has fet en diferents moments que t'han fet sentir bé,
Observa també moments del passat que han estat complicats i adona't de què vas fer per a superar-los. Aixi coneixeràs molts recursos que tu ja tens. A l'hora repassa tots els moments de la teva vida que has aconseguit alguna cosa posant coratge! jo sempre penso que el coratge alimenta el coratge i la por alimenta la por. Per tant, si actuem amb coratge l'anem augmentant! Busca situacions i fets petits, veurà que n'hi ha molts i que més dels cops que t'imagines has estat valenta!!!
A l'hora centra't cada dia en cada dia en fer les coses que t'agraden, coses petites: estar amb amics, estar una estona sola i relaxar-te o descansar, fer-te una dutxa, fer exercici, buscar una activitat que et desconnecti, fer coses noves...etc.
Si et centres en el dia a dia, en escriure el que et proposo i llavors rellegir-ho i descobrir què t'ha fet i et fa sentir bé i et cuides, veuràs com recuperes la teva part forta i valenta! La vida només ens posa moments dificils per avançar i millorar!
Llibres: Enamora't de tu, de Walter Riso i, La Bona Sort, d'Àlex Rovira.
Endavant
ELi Aulet