Sento que estic decepcionant al meu pare
Hola adolescents!
Avui m'han donat la nota d'un examen de mates (vaig a 1r de Batxillerat) i el cas es que he tret un 3 i pico. Al arribar a casa li he dit la nota a la meva mare i m'ha dit que aniria a reforç i que no hem preocupés, però el meu pare s'ha enfadat i m'ha dit que no puc deixar els estudis de banda i moltes altres coses, com que tenim un objectiu en comú i tal. I em sento molt frustrada perque no m'escolta i ell sempre vol tenir la raó, encara que no la tingui i ja li puc donar els millors arguments del món que no em fará cas. I doncs no se que fer perque jo ja se que la nota que he tret esta malament, no necessito que m'ho recrimini, necessito que em comprengui, que no només tinc una assignatura. I les porto totes bé menys mates.
Que puc fer perquè m'escolti? Es que sento que l'estic decepcionant i alhora sento que m'enfonsa.
InterPersonal

Hola Marineta!
Sóc l'Elisabet Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
Doncs entendria que fins i tot tu estiguis decepcionada de l'actitud del teu pare...Crec, per com expliques, que ets una noia que s'esforça i que per tant, és això el més important!!
Potser cal que parlis directament amb el teu pare! Diga-li el que has escrit a la consulta, com et sents i que ja no saps què me´s fer perquè t'escolti! és important que ll sapigua el que realement penses de la seva actitud, eprquè a més no t'està ajudant, sinó que t'està enfonsant! Ell té dret a saber-ho per aprendre a relacionar-te amb tu ara que ja ets més gran.
Fes aquest pas i veuràs com ajudarà a que estigueu millor!
Endavant
Eli Aulet www.interpersonal.cat