l MEVA MILLOR AMIGA VA A PITJOR, CONTESTEU SIUSPLAU
Hola, be ja se que teniu molta feina, pero demano siusplau que em contesteu, vaig enviar un missatge i no meu contestat, ara la cosa va a pitjor i no se que fer.
En l'altre consulta us comentava que la meva millor amiga ha començat a fumar porros, es a dir abans ja en fumava per festes i tal, pero no diariament. Ara ho fa diariament, o més seguidament, junt am una nena del cole que tambe es aixi com xunga.
Al principi pensava que no pasava res,ja que molta gent en fuma i tal, pero la cosa es que un dia va arribar a cole emporrada i se li notava molt. Tambe, un dia del mono que portaven se la van menjar perque no tenien ni paper ni res per liarlo. Ara la gent comença a comentar coses, ja que es extrany en ella, es la tipica nena pijeta, que sempre va super ben vestida amb roba de marca i tal, i es te de dir que a casa seu no falten pas els diners. Malgrat tot a ella sempre li ha fet rabia que li fiquessin l'etiqueta de mimada, pija i rica...
Parlo amb ella? Havia pensat paralr am els seus pares, pero son molt estrictes, i serien capasos d'enviar-la a un internat.
Que faig? I lo més important: Perquè fa això??
InterPersonal

Hola anoonima_17!
Sóc l'Eli Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
Doncs el eprquè no el sabem..és un misteri, que potser no sap ni ella, el més important és que ella decideixi fer-ne un consum més responsable.
Per part teva, li pots dir que estas preocupada per com està, demana-li si està bé, si està satisfeta de com li van les coses...Parla-li de que no et vols posar en la seva vida, però de que estàs una mica preocupada, no perquè fumi sinó per com fuma...
Fes-ho en un moment tranquil , de bon rotllo...i serà més fàcil parlar. No l'ataquis directament pel consum, fes-ho explicant la teva preocupació i la teva opinió sobre com fuma, però respectant que és ella la que decideix què fa amb la seva vida. Diga-li que tu estàs allà per si li preocupa alguna cosa.
Prova primer això, i si no veus canvis o veus empitjorament, llavors pots plantejar-te parlar amb algun profe de confiança perquè t'ajudi o parli amb ella.
Endavant
Sort!
Eli Aulet www.interpersonal.cat