Bipolaritat?
Hola,
Ja fa temps una amiga es va enfadar amb mi.Deia que em comportava diferent amb cada persona.Portava dues vides
Vaig estar mirant a Internet,vaig veure algunes símptomes,i tots els que llegia coinsidien amb el meu comportament
Amb els meus amics estic molt bé,riem molt i tal.Pero a la tarda amb la meva família estic apagada,com depressió
Fins ara no hi he fet cas,pero m'ha vingut al cap que passaria si sigues bipolar.
Tinc varies preguntes
-que passa si ets bipolar?
-hi ha algun tractament o alguna cosa per no sero,ho es com algú que te la pell atopica que no passa res
-com es fa per comprovar si ets bipolar?
-Afectaria a la meva vida,en els aspectes de relació?
Moltíssimes gràcies
InterPersonal

Hola Ànonimus123!
Amb el que ens expliques no podem fer-te un diagnòstic, ni tu tampoc pots etiquetar-te tan ràpid! Entenem que tinguis dubtes i que vulguis buscar resposta i et felicitem per demanar-nos ajuda, però un diagnòstic d'aquest tipus requereix una bona valoració d'un professional. I sovint, quan busquem per internet trobem un munt de coses que l'única cosa que provoquen són més dubtes!
A grans trets, el Trastorn Bipolar és un trastorn psiquiàtric on la persona alterna episodis depressius amb d'altres d'eufòria. Però has de tenir en compte que qualsevol diagnòstic ha d'estar fet sempre per un professional de la salut (psiquiatre, psicòleg clínic), el qual avalua rigorosament la simptomatologia de la persona i determina quin és el diagnòstic.
Pensa que el Trastorn Bipolar és un trastorn que no té res a veure amb els alts i baixos que totes les persones podem experimentar en algun moment de la nostra vida. Pensa que a l'adolescència els canvis d'humor són força habituals!
El Trastorn Bipolar avui en dia no té cura, però un bon tractament pot ajudar a controlar molt la seva simptomatologia.
Esperem haver respost tots els teus dubtes!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat