dubte
Hola :) tinc un problema algo llarg de explicar..pues mira anire ha pasos .. primer , a 6e de primaria hem vaig cambiar de escola , on he fet tota la meva ESO i a l'arribar vaig quedar penjat de una noia de la meva classe..a 1r i a 2n el tema de sortir amb ella no es que m'importes molt..i a vegades parlabem pero no molt..pero a arribar a 3r vaig intentar com a minim ser amics..i despres ser algo mes..i vaig comensar a parlar amb ella , vaiga no hi havia mall royo i un dia li vaig demanar per sortir i ella hem va dir amablement que ho sentia molt que no li agradaba pero podiem ser amics.. i jo feliç..pero , jo desde els 7 anys que tinc una emfermetat anomenada sindrome de tourette ( no se si la coneixeras..) i apart de el tourette tambe tinc TDAH , TOC , Transtorn desafiant i impulsibitat i altres coses...El que va pasar va ser que jo vaig comensar a tenir una etapa molt forta de obsessions..en la que ademes de obessions vaig comensar a tenir molt problemes i una de les meves obessions que no era consient k ho era , va ser que ella estava sortit amb un altre noi i cla..perdia molt els nervis etc aleshores a l'acavar 3r , ja medicat amb el dumirox ( anti-depresiu/obessiu) vaig anar millorant pero la noia es va fer Facebook i la vaig agregar i jo la acosava emvianli missatge probocats per el TOC k hem feia creure k li agradava jo...vaiga que ho va pasar fatal... Al comensar 4r estava molt millor..ja no pensava lo k sortia amb un altre pero segia culpanla a ella ..de moles coses fins k al gener pues hem vaig discuplar i bueno.. k estava tot millor..i a aqui es on ve el problema ( lo anterior era perque entengesis la situacio..) : a 4r de la Eso vaig marxar a fer moduls a BCN , i durant l'estiu no li vaig emviar missatges i res , pero vaiga actualment tampoc..encara k li he emviat algun..pero es veu que fa poc a aconsegit novio , i jo la tinc bloquexada a whatsapp i a Facebook eliminada..i no parlo amb ella pero el seu novio no se perque m'ha comensat a amenasar que em pegaria si no deixava de "acusarla" ( fa temps k no parlo amb ella ) i cla..no se de on sa tret aquest noi aixo..si jo no parlo amb ella i ademes a sigut ell qui m'ha comensat a amenasar i jo la tinc bloquexada a Facebook ..que creus que puc fer ? es que no fa gracia quet'amensasin per coses que no fas..si vale avans auria entes que mo diges..pero ara..? quan jo ja ni parlo amb ella ?
bueno gracies :)
InterPersonal

Hola gamertrol. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
Primer de tot dir-te que diu molt de tu que te n'adonessis que el què estaves fent no estava gens bé i que calia demanar perdó a la persona a qui li havies fet aquest assetjament. Segur que ho va passar molt malament amb tot això que expliques. El respecte a la llibertat i a les decisions dels altres és una cosa molt important en aquesta vida, diria que de les més importants per tal de relacionar-te amb la gent de forma satisfactòria. Bé, veig que te'n vas adonar i això està molt bé. Per altra banda, el fet que tinguis aquestes dificultats (TDAH, TOC, etc.) segurament et fa les coses més complicades però més enllà d'aquestes, pensa que tu ets una persona com una altra, més enllà d'aquestes "etiquetes", totalment capacitada per tenir una vida com la resta. Només que has de ser conscient del què et comporta, que segons sembla ja ho ets, i "cuidar-te", igual que faria una persona que pateix diabetis o alguna altra malaltia o dificultat. ah, i pensar que no tot el què et passa vé derivat d'això, m'entens??? Crec que sí.
En segon lloc, has fet molt ben fet en tallar la relació amb ella via whatsapp, facebook, etc. Ara, el que està fent les coses malament és el nòvio d'aquesta noia. Potser es pot entendre pel fet que ella li hagi explicat el què ha viscut amb tu i per això vol protegir-la...però no es pot justificar perquè ara no estas fent res.. Un consell: passar d'ell, no el contestis ni caiguis en les seves històries i fes la teva. Això sí, apren del què t'ha passat, d'acord?
Gràcies per la teva confiança. Espero haver-te ajudat.
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat