NO SÉ QUE FER AMB EL MENJAR AJUDAA
Hola, sóc una noia de 13 anys i fa uns mesos vaig començar a jugar una mica amb el menjar... Em mirava al mirall i em veia gorda. Així que vaig començar a deixar de menjar o a provocar-me treure'l. He acudit a algunes persones per demanar ajuda, però em veig tancada en una habitació sense sortida... De vegades em controlo, però d'altres el meu estat d'ànim baixa i no em puc controlar massa... Fins i tot, he arribat a autolesionar-me... Necessito ajuda!! Gràcies <3
Laura Medrano

Hola,
En primer lloc volem dir-te que ens sap molt greu que t'ho estiguis passant tant malament i t'agraïm moltíssim que ens escriguis per demanar-nos ajuda, ets molt valenta per atrevir-te a fer-ho. Felicitats.
Pel que dius, tot i que ens falta molta informació per estar-ne segurs, podries estar patint un trastorn de la conducta alimentària ja que fa temps vas començar a fer "tonteries" amb el menjar i sembla que cada cop et sents i trobes pitjor. És molt normal que tinguis canvis en el teu estat d'ànim i que hi hagi estones en les que el teu estat d'ànim baixa, però tot i així has d'evitar fer-te mal. Pot ser molt perillós i no és ni molt menys la solució als problemes que tens.
Dius que has explicat el què et passa a algunes persones, però o no t'han sabut ajudar o potser tu no t'has deixat. Des d'aquí t'informem de que no és culpa teva tot el que t'està passant i que potser pels amics i amigues se'ls hi fa difícil entendre com et sents i no saben ben bé què fer per ajudar-te. Tot i que com t'he dit, no és culpa teva, si que està en les teves mans el començar a fer coses per a sentir-te millor i tornar a ser la noia alegre que segur erets abans.
Et recomanem que puguis parlar-ne amb alguna persona del teu entorn amb qui tinguis confiança, però que sigui major d'edat (preferiblement els teus pares, algun tiet/a, algun germà gran, profes,...) ja que necessites que una persona de més de 18 anys pugui acompanyar-te al metge.
Molts cops les noies de la teva edat que es troben en una situació com la teva teniu por a explicar el què us passa i d'anar al metge. D'es d'aquí et recomanem que ho facis ja que és la única manera de que comencis a trobar-te millor. Tal i com dius, hi ha dies que et sents millor amb tu mateixa i altres que pitjor i no et pots controlar. Malauradament això seguirà així fins que et posis en mans de professionals i et deixis ajudar. Tot i que ara potser ho veus difícil ja veuràs com si ho fas, poc a poc aniràs millorant.
Aprofitem per deixar-te el telèfon i el mail de l'ACAB per si vols comentar-ho als pares quan els hi expliquis. Poden trucar-nos per telèfon o escriure'ns un correu electrònic i els hi explicarem què és el què et passa i què poden fer per ajudar-te. El telèfon és el 93 454 92 75 i el mail és: consulta@acab.org
Una abraçada i ànim!