Una merda tot.
Doncs veureu, jo mai he sigut de treure bones notes però tampoc dolentes... El meu comportament sempre ha estat impulsiu i tot el que no m'ha semblat bé ho he dit (avegades inclús faltant el respecte), a l'escola sempre he parlat molt i a les classes no sóc de portar-me genial, però no per res, simplement esque sóc així i encara que ho intenti no ho aconsegueixo. La meva tutora ha enviat un e-mail als meus pares dient que no presto atenció a classe i que no m'implico lo suficient... Jo ho intento però esque per favor, a mi em sembla molt aburrit anar a classe enteneu? I més estar callat, i penso que si m'haig de passar la vida així que vaia merda. Els meus pares tindran una entrevista amb ella i segur que em posa verda (com tots els profes) la qüestió és que tampoc he suspes res, només un examen. En fi que no se que fer perquè ningú m'enten i jo no se estar atenta a classe, però tampoc vull suspendre...
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Entenem la teva situació i que et sentis incompresa, però potser hauries de valorar què està passant a l'aula perquè la teva tutora cridi els teus pares. Segurament el teu rendiment a classe és el correcte i estàs aprovant el curs, però sembla que la queixa ve de la teva actitud. És natural que si no estem d'acord en alguna cosa, ho fem saber, però a vegades les formes no ens ajuden.
El sistema escolar actual està dissenyat de manera que hi ha unes hores de classe magistral (on el profe explica i els alumnes escolten i prenen apunts) i unes hores una mica més disteses per poder comentar amb els companys, ja sigui fent un treball o alguna estona de debat a classe. De moment aquest és el sistema que tenim i ens hi hem d'adaptar tots. Procura no interrompre tant a classe, o buscar quina és la part interessant del que explica el professor. Sabem que és difícil, però també que ets completament capaç d'aquest canvi d'actitud.
Deixa de dir-te a tu mateixa que "ets així i que no pots canviar", perquè aquestes etiquetes no t'ajuden. Tots som capaços de canviar i adaptar-nos al nostre entorn, però cal una mica d'esforç. Prova-ho!
Una abraçada i molts ànims!
Laia Sala
www.consultajove.cat