em comparo amb les meves amigues, y a part tinc problemes en casa
tinc una amiga que es més alta que jo, mes prima que jo que medeixo 1'68 y peso 73 quilos i intento fer dieta pero no ho aconsegueixo i m'acabo rendint. ella es mes guapa mes alta mes prima que jo, i em fastidia per que moltes vegades m'insulten dient-mi gorda i coses d'aquestes. i per altra banda tinc problemes a casa amb la meva mare, per que visc amb la meva mare, els meus pares están divorciats i visc amb ella, i de vegades m'insulta per que se m'oblida fer les coses o coses d'aquestes, i ja no se que fer per que no puc anar-me amb el meu pare per que no el suporto ajuda siusplau
InterPersonal

Hola Meri,
Gràcies per escriure'ns! Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal.
Sabem que és difícil no comparar-se amb els altres, però hauràs d'aprendre a no fer-ho o a ampliar la teva comparació. És a dir, tots tenim algun tret més destacat, però això no vol dir que siguem els millors en tot, oi? Doncs en els altres passa igual. El problema ve quan només ens comparem tenint en compte una sola característica.
Intenta fixar-te en els teus punts forts: en què ets bona tu? Quina és la teva part més atractiva? En què destaques? Què se't dóna bé? Pensa bé en aquestes preguntes i intenta respondre amb sinceritat. per ajudar-te, també et pots fixar en allò que la gent destaca de tu.
Pel que fa a la relació a casa... les discussions poden ser habituals quan estem en l'adolescència, però sempre intenta no perdre el respecte. Parla amb la teva mare i explica-li com et sents quan t'insulta, ja que potser ella no és conscient del dolor que et causa.
En definitiva, intenta mirar les coses en perspectiva i no deixis que les preocupacions s'acumulin, perquè llavors és quan apareix la sensació que tot és una gran tragèdia ;)
Una abraçada i molts ànims!
Laia Sala
www.consultajove.cat