És massa poc?
Vull aprimar-me almenys 5 quilos perquè peso 60 i nomes faig 1'62m, i per això, intento mejar sà. També faig exercisi: faig 4 hores de rugby a la setmana,a més de l'hora d'educació física.
M'agradaria sapiguer si hauria de fer més esport i també si puc aprimar-me si segueixo fent això i quehauria de fer més per aprimar 5 quilos, sisplau.
Laura Medrano

Hola LNA,
Estem acostumats a pensar que si hem d'aprimar o engreixar ho podem decidir nosaltres mateixos, i això és un error. La única persona que té coneixements per poder decidir-ho és el teu metge de capçalera. Ets una adolescent i per tant el teu cos s'està desenvolupant, tant per dins com per fora. Si decideixes aprimar pel teu compte i sense que el metge t'ho hagi recomanat ni et supervisi, pot tenir conseqüències importants per la teva salut.
Dius que intentes menjar sa (i suposo que equilibrat) i fas bastant esport. Això és perfecte ja que és el que es recomana que fem. Ara bé, per què vols aprimar?
Pel que dius que mesures i peses, estàs bé i no tens ni molt menys sobrepes o obesitat. No et conec ni se quina és la teva constitució física, però si dius que menges de forma saludable i que fas 5 hores d'esport a la setmana, ja et puc dir que no has d'aprimar ni un quilo. Portant aquest estil de vida estic segura que estàs en el pes que et toca i que és saludable. Si aprimes et notaràs amb poca energia, et costarà aguantar els entrenaments de rugby, et costarà molt més concentrar-te en els estudis,...i no farà que siguis més feliç.
Una abraçada!