Confusions
Hola,
Soc una noia de 15 anys i a mi sempre m'han agradat els nois, però fa poc temps, em sento atreta per noies, a mi, no m'ha agradat cap noia, pero si que, com he dit abans, em seto atreta per noies, els meus dubtes començen aqui, porto una setmana demanant-me quina es la meva orientació sexual, cal dir que al meu pare mai m'ha influenciat be sobre gays, encara que ell els respecta de totes formes, pero per culpa de que ell de certa forma no els accepti, podria ser que jo em negi el que realment soc per ell.
No m'agradaria anar provant amb noies i nois, si no em sento atreta per aquella persona.
Pot ser una simple fase en la meva vida?
Hi ha alguna forma de saber o descubrir si soc bisexual o lesviana, sense que m'agradi ningú?
Estic confusa i necessito respostes.
Gràcies.
InterPersonal

Hola GoodGamer!
És bastant lògic i habitual que aquests dubtes puguin sorgir a l'adolescència. Per tant, és important no espantar-se, ja que els dubtes són molt normals. Que es dubti no vol dir que necessàriament es canviï l'orientació sexual, senzillament significa que hi ha alguna cosa que no s'acaba de tenir clar del tot. I això és inevitable durant l’adolescència!
Ser heterosexual o homosexual no implica res dolent, per tant, tranquil·litat. Com saps, una persona és heterosexual quan s'enamora d'algú del sexe contrari, i una persona és homosexual quan s'enamora d'algú del mateix sexe. Entenem que hi ha hagut, des de fa molts anys, un estigma social important envers les persones homosexuals. Però això era per falses creences sobre allò que envolta el món de les persones homosexuals.
Les noies solen mantenir relacions més íntimes durant l'adolescència i durant tota la seva vida en general. (Ja se sap que qui va al lavabo de dues en dues som les noies!). Això fa que estiguem molt properes, ens expliquem confidències, fem moltes coses juntes i en àmbits amb una intimitat elevada i això pot donar peu a més confusió que no pas els nois.
Si tens dubtes, no passa res. És com quan no saps segur si t'agrada o no t'agrada algú: necessites que passi una mica de temps per veure cap a on van els sentiments, oi? Doncs en això, també. No cal forçar res ni donar-hi massa voltes. De mica en mica tothom va veient si li agraden més les persones del mateix sexe o del sexe contrari. Per tant, el temps i les situacions que vagis vivint t'ajudaran a descobrir de qui t'enamores.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat