SISPLAU AJUDEUMA, NO SE QUE EM PASSA
Bueno haver... Primer de tot moltas gracias per el que feu, de vritat els adolecents com jo estem molt agraits de tot cor.
Mireu fa cosa de dos mesus vai caura amb una especie de depresio, amb depresio bui dir que no tenia ganas de res i em vai cumensar a talla las venas... La depresiio ja no la tinc, bueno aixo pensava, aix no u savan els meus paras i desitjaria que no u sapigesin... Bueno fa cosa d' unas duas samanas vai cumensar a mirarma al mirall i a deprimirma moltisim, fins que la cosa a arrivat al limit i ara ja fai el pusibla per no mengar, es mes dinu i si puc no mengu mes, llabors fa una semana o aixi al vera que cada cop em sentia mes grassa em vai cumansar a pusar els dits... La vritat es que no bui para pk no e com aprimarma, soc una persona que em costa no mengar i mes dificil encara aprimarma... Pessu us 45 Kg i medeixu un metre 52 aproximadament.. Sisplau no em digeu que es el pes ideal, perque aixo ja mu diu la gent, el prublema es que cada cop que em miru em vec mes gorda i no puc mes... No se que fer..
L' atra pregunta es, si em portesin a un sentra de anorexia o bulimia i em fesin probas, pudrian veura si fumu? se que soc molt jove, pro mira ian cosas que no es poden avitar...
Sisplau ajudeuma, petons
Laura Medrano

Hola!
En primer lloc volem dir-te que ens sap molt greu que t'ho estiguis passant malament i que estiguis tenint una època en la que estàs trista i no et veus bé. Tot i que ara estiguis així, volem transmetre't un missatge d'esperança, perquè ben segur que en poc temps tornaràs a ser la noia alegre que erets abans.
Respecte al que dius que estàs fent, t'hem de fer algunes recomanacions ja que estàs posant en perill la teva salut. Dius que fa uns mesos vas estar mig deprimida i no tenies ganes de res i que ara creus que ja estàs bé. La depressió és una malaltia on la persona no té ganes de fer coses, se sent trista i amb ganes de plorar, les coses que abans li agradaven ara ja no li motiven, li costa veure les coses positives, ... Al ser una malaltia, per poder dir si una persona la pateix o no, ha d'anar al metge i deixar-se ajudar per sortir-se'n el més aviat possible. Si realment creus que estàs patint una depressió ho hauries de comentar als pares per a que aneu al metge i que aquest et digui què pots fer per sentir-te millor i curar-te.
Tinguis una depressió o no, el que està clar és que has d'aprendre a valorar-te i a estimar-te tal i com ets. Quan dius que et talles, que intentes no menjar, que vomites, etc, l'únic que estàs fent és castigar-te i fer-te mal a tu mateixa i a la teva salut. Fes-me cas, fent aquestes coses no aconseguiràs sentir-te millor ni agradar-te més, sinó que provocaràs que cada vegada estiguis pitjor i aquesta possible depressió que dius que tens, es faci més greu.
Dius que ets una persona a la que li agrada menjar i per tant intentar saltar-te àpats provocarà que acabis menjat entre hores o que quan mengis, mengis massa i aleshores et sentis molt malament. Per tenir un cos maco i en forma has de menjar de forma equilibrada, sana i 5 cops al dia (3 àpats principals - esmorzar, dinar i sopar- i 2 àpats més petits - esmorzar a mig matí i berenar-). A més, si fas esport et posaràs en forma i et sentiràs millor amb tu mateixa.
Respecte al que dius de fumar, com ja saps no és bo que ho facis i menys encara si estàs en plena adolescència i estàs creixent (està prohibit fumar fins als 18 anys). De totes formes, no hi ha proves que indiquin si una persona fuma o no, simplement ho poden descobrir si et pillen fumant o si veuen que fas olor a tabac.
Ànim i una abraçada!