La etapa més dura de la meva vida
Hola, m'agradaria mantenir el meu nom en anónim.
Tinc 17 anys i fa prop de dos mesos vaig tenir un accident greu de moto. Va ser culpa de un altre cotxe que s'em va emportar per darrere. Vaig sortir molt mal parada i vaig haver de patir fins i tot una intervenció, és a dir, em van operar. Dos mesos després estic gaire millor, vaig a classes, comparteixo riures i somriures i intento ser la mateixa d'abans, però no puc.
No paro de pensar en l'accident, ploru quan ningú em mira i no estic bé. No recordu res d'aquell dia, hi ha un vuit en el meu cap i és una impotència que no puc suportar. Segons em van informar els mossos, els metges i algunes persones que eren presents en el moment de l'accindet vaig estar molt aprop de la mort, vaig perdre la consciència, el casc es va trencar i em vaig obrir el cap de dalt a avall i vaig perdre moltísima sang. Tot el que sé és pel que m'han explicat.
He agafat pànic a les motos i eren molt importants per a mi, sempre he sigut una tia "motera" i això ho he perdut. No sé que fer per recuperar la meva esencia d'abans, per tornar a les motos, per ser qui era, per riure de veritat i deixar de plorar. Vull superar això perquè m'esta perjudicant de manera directa en els estudis, les amistats i la meva relació sentimental. No sé que fer i demano siusplau ajuda.
Elena Crespi

Hola!
Primer de tot, dir-te que t'agraïm molt que ens expliquis la teva història. Molt dura, per cert. Patir un accident de moto és moolt gros, sobretot si va ser com ens has explicat.
Sembla que el que ara pateixes és estrés post-traumàtic arrel de l'accident, per tant la por i els plors són molt normals. Només han passat dos mesos i és lògic que estiguis així.
De totes maneres, potser podria ser bo que poguessis comentar a casa teva que t'ajudaria a passar-ho millor si anessis a alguna psicòloga especialista en estrés post-traumàtic perquè pugui valorar realment com estàs i t'ajudi a trobar eines per a superar-ho més bé.
Una abraçada ben forta!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat