No ser com fer-ho. Ajuda urgent si us plau
Hola adolescents.cat
Abans que res m'agradaria dir que a mi no m'importa el que la gent pensi de mi, ja sigui físicament o psicològicament, jo soc com soc i qui no li agradi que no em miri o que se aguanti tu, jo no puc fer res i tampoc penso canviar per poder agradar a tothom.
El cas es que jo tinc molts mals avits alimentaris i no me agrada tenir-los perquè em fa por el que em pugui passar en el futur. Però ja se que el que he de fer es acostumar-me a menjar coses sanes com fruita i verdura però aquí ve el meu gran problema: no puc. Es molt difícil per mi provar coses. Un cas es la fruita, vaig tenir un problema amb la fruita al cole i no n'he menjat des de que tenia 5 anys, si si, se que es molt greu ja que proporciona vitamines i tal i qual. Però no puc, el meu cos ha creat un rebuig cap a la fruita i em direu que es qüestió de temps, encara més? La verdura no me agrada però si me'n posen em menjo poca cosa. Al insti ens estan passant un vídeo de Mc donals i sobre la gent obesa i la veritat em deprimeix, no perquè jo mengi coses del mcdonals perquè no ho faig (ni menja ràpid), però en pensar que si no canvio em convertiré en una d'aquestes persones la veritat es que m'enfonsa.
Moltes gràcies
Sara Bujalance

Hola Dream15! Entenem com et sents, canviar hàbits és difícil i començar a menjar aliments que no agraden costa una mica, però la realitat és que la única manera de que aconsegueixis canviar la teva alimentació per fer-la més saludable implica fer aquest esforç al principi. El que has de fer és anar pas a pas, no intentis fer-ho tot bé el primer dia. Comença intentant menjar una peça de fruita petita que t'agradi, i el mateix amb la verdura. També pots començar fent-te sucs de fruita, que acostumen a entrar més fàcil. A més, no cal que t'agradin totes les fruites i totes les verdures, ja que hi ha tanta varietat que tot i que algunes no t'agradin, segur que d'altres sí. També és important que mengis les verdures de la forma que més t'agradi. Si bullides no t'agraden, pots provar de fer-les a la planxa, al forn o sofregides amb un bon sofregit. Sobretot intenta oblidar totes les experiències prèvies que has tingut i comença de zero, poquet a poquet i millorant dia a dia, no intentis fer-ho tot bé des del principi. El que també és important és que demanis ajuda a la teva família i els amics, amb el seu suport et serà més fàcil. Ja veuràs com, poc a poc, aniràs canviant els teus hàbits i d'aquí un temps hauràs aconseguit molt.