no se que fer
hola! tinc 13 anys, sempre he sigut molt prima pero ara el meu cos ha canviat, fai gimnàstica ritmica per tan a l'escola la gent és molt prima m'ha agradaria aprimar però no se com fer-ho perquè ja faig molt exercisi i amb el mejar sempre he menjat poc.
com puc fer per aprimar? ho necessito per la meva carrera de gimnasta es urgentt aprimar oer tenir el cos ideal
Sara Bujalance

Hola! No necessites fer res perquè és del tot normal i necessari que el teu cos canvii. Estàs entrant en l'adolescència i el teu cos està madurant, s'ha de fer més gran i això et passa a tu però li passa a tothom de més o menys la teva edat. A més, estàs creixent i fas gimnàstica rítmica, de manera que el teu cos necessita energia per poder fer-ho tot. Així que menja, és el millor que pots fer per seguir tenint un bon rendiment a gimnàstica. Fent esport i menjant equilibrat (com descriu la piràmide alimentària) no has de patir, el teu cos podrà madurar i fer-se gran, però no engreixarà. Si veus que puges de pes pensa que és perquè el teu cos es fa més gran, no més gras. A l'adolescència els òrgans vitals com el cor, el fetge, els ronyons, els pulmons, etc dupliquen el seu volum, i això és el que fa que peseu més. Molts petons!!