Com puc saver si tinc depresió?
Hola adolescents.cat, fa unes setmanes que tinc una autoestima molt baixa, m'agrada un noi però mai em fa cas, les meves amigues han canviat i em noto com si no li caigués bé a ningú, cada dia ploro perquè no puc més i m'agradaria saver si això pot ser una depresió o simplement és l'adolescencia.
Sigui el que sigui què puc fer perquè s'hem passi?
Si simplement és l'adolescència després la cosa millora?
Gràcies.
Elena Crespi

Hola!
Primer de tot, dir-te que m'ha agradat la teva consulta. És un dubte molt havitual. Primer et diré que durant l'adolescència és normal que vagis notant tots aquests canvis, dies millors, dies pitjors... Per tant... et diré que és l'adolescència però pots fer coses per estar millor.
Busca aquelles coses que et facin somriure, que et facin estar bé i que puguis fer tu per tu mateixa. Si ho aconsegueixes, les coses que poden fer els altres et semblaran millor.
Normalment, quan estem decaiguts, tot allò que fan els altres ho veiem com a pitjos... per tant, ànims i busca allò que et faci somriure!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat