Ajuda
Hola! Tinc 17 anys i em preocupa la meva alimentació. Tinc molts problemes a l'hora de menjar perquè mai he menjat molt. Vull menjar peix i moltes verdures. A més m'agradaria no tenir cap problema i poder menjar tot tipus de menjars, especialment peix, gambes i bròquil. Però no m'agrada :(
Si us plau, ajudeu-me. Necessito ajuda urgent per poder menjar tot sense cap problema.
Moltes gràcies i una forta abraçada.
Laura Medrano

Hola Enric,
Està molt bé que et preocupis per seguir una alimentació saludable i incorporar a la teva dieta aliments com el peix i les verdures. Concretament parles de tres tipus d'aliment; el peix, les gambes i el bròquil. Estàs preocupat perquè no t'agraden aquests en concret i voldries que t'agradessin?
Mira't la piràmide de l'alimentació saludable:
Veuràs que a la base de la piràmide hi ha els aliments que hem de menjar cada dia i amb més freqüència i quantitat. En aquest apartat és on hi ha els hidrats de carboni i les verdures. El bròquil és una verdura, igual que moltes altres que també són igual de saludables. Amb això vull dir-te que si el bròquil concretament no t'agrada, no t'has de preocupar massa, sempre i quan mengis altres fruites i verdures.
El peix està a l'aparat de les proteïnes, i se n'ha de consumir cada setmana. El peix en general és un aliment molt complert i saludable, per tant sí que poc a poc hauries d'esforçar-te per a que et vagi agradant. Hi ha molts tipus de peix i tenen gustos diferents. Si no t'agrada gens, pots provar amb peixos que tenen el gust suau com per exemple el lluç, la panga o la daurada. Si tot i així no t'agrada el gust, pots combinar-ho amb alguna salsa i així l'emmascararàs una mica. El truc està en començar a provar aquests aliments poc a poc i combinar-los amb altres que si que t'agradin (per exemple menjar el peix però acompanyat d'unes patates a forn o com ja t'he dit d'alguna salsa que n'amagui una mica el gust). Ja veuràs que poc a poc et vas acostumant a aquests nous gustos i al final t'acabarà agradant.
Per seguir una dieta equilibrada i saludable s'ha de menjar de tot i en les quantitats i freqüències recomanades pels experts, o sigui que t'animo a que poc a poc vagis incorporant aquells aliments que no t'agraden a la teva dieta, però si hi ha alguna cosa concreta que no t'agrada gens no passa res, pensa que a tothom hi ha algun aliment que no ens agrada.
Una abraçada Enric!