Necessito ajuda
Bon dia. Necessito ajuda perquè últimament em sento molt i molt sola. Ningú vol estar amb mi, fa mesos que ningú em diu de quedar, i quan ho dic jo perquè ja no aguanto més, tots em fiquen excuses, i després veig fotos d'ells quedant amb altra gent. Mai he sigut de tenir molts amics, però fa tres mesos més o menys, la meva millor amiga va deixarme de parlar sense motiu, per molt que he insistit en preguntar-li sempre em diu que ja no vol saber res de mi, que no li he fet res, pero que no vol ser amiga meva.
La cosa es que em sento molt sola i això m'està creant moltes inseguretats... M'he plantejat molts cops anar a un psicòleg, pero no se com podría fer-ho sense que els meus pares s'enteressin. La veritat que els hi he explicat els meus problemes i els hi es igual, no tinc cap recolzament per part d'ells. Necessito explicar-li tot a algú o acabaré fatal.
moltes gràcies.
InterPersonal

Hola Anònim!
La nostra recomanació aniria en la línia d'ampliar el teu cercle d'amistats habitual. Podries provar d'apuntar-te a alguna activitat que t'agradi: dansa, escalada, pintura, excursionisme... busca allò que més et vingui de gust i apunta-t'hi! La idea és que coneguis gent nova mentre t'ho passes bé! També pots provar de parlar amb gent de la teva classe amb la qual habitualment no parles! L'objectiu és que puguis sumar gent nova a la teva vida que t'aporti coses positives i benestar!
Per últim, si creus que anar al psicòleg t'aniria bé, sempre és una bona opció! Pots provar de tornar a parlar amb els teus pares, i si no obtens cap resultat, pots parlar-ho amb algú altre familiar o professor/a de confiança. També pots parlar-ne amb el teu metge de capçalera. Recorda que a partir dels 18 anys pots anar-hi sense haver de donar explicacions a ningú.
Una abraçada ben forta i molts ànims!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat