Algo que em serveixi de veritat...?
He fet milers de preguntes, sento ser tant pesada, pero estic agoviada, angoixada però no se ben bé com explicar-ho.
Faig la consulta perquè sento que el cap em domina, que si em diu no mengis no ho faig, algú em diu para el que fas no serveix de res, ja ho se i sóc consient del que estic fen i se que potser no es bo pero no puc parar, se que em direu parla amb els teus pares o amb algu que tinguis confiança, però no puc, avans ho feia parlava amb algú, ara ja no hem surten les paraules, i nose que fer de veritat... ara tampoc ja no baixo de pes i pensar això que no baixo de pes m'angoixa moltissim, no puc seguir així de gorda, esque estic gordissima de veritat necessito perdre mes pes. Medeixo 1,69 i me quedat als 69 kilos, no aconsegueixo baixar, i si baixo ho torno a recuperar i sempre igual, això fa que tingui menys ganes de menjar, sols per veure si baixo de pes...
Necessito un consell, primer de tot de com treure el que porto a dintre i despres ja anire per pasos, també tinc molta por del que pugui venir despres de parlar-ho amb algú...
Responeu totes les coses que he posat siusplau, ho necessito... gràcies de veritat!
Laura Medrano

Hola Lulii,
En primer lloc volem dir-te que ens sap molt greu que estiguis tant angoixada i que t'ho estiguis passant malament.
El que expliques encaixa amb que estiguis patint un possible trastorn alimentari, ja que la sensació que descrius de que el cap et domina i que et "mana" no menjar, els hi passa a les persones amb aquestes malalties. Efectivament és una sensació estranya i desagradable. Per a que ho entenguis és com si els teus pensaments els controlessin dues persones diferents: la Luli sana i la Luli que està obsessionada amb el pes. En la mesura del que puguis, has d'intentar no fer cas a la Luli obsessionada ja que si cedeixes, cada cop anirà agafant més terreny dins el teu cap.
El que et podem recomanar des d'aquí és el que ja t'hem dit altres vegades. Parla-ho amb els pares. És obvi que estàs angoixada i preocupada i ells tenen dret a poder-te ajudar. Si continues amagant les teves preocupacions només facilitaràs que vagin a més i estiguis pitjor. Sabem que parlar-ho a casa fa molta cosa i segurament tens dubtes sobre si t'entendran, si s'enfadaran, si pensaran que això no és important... però has de fer el pas. Segur que entendran com et sents i podreu anar al metge per a que recuperis la felicitat que tenies abans. Prova d'escriure una carta o una nota com la que ens has escrit al consultori i els hi dones per a que la llegeixin. De vegades és molt més fàcil expressar com ens sentim i les pors que tenim si ho fem per escrit.
Erròniament penses que si perds pes tots els problemes desapareixeran i tornaràs a estar bé, però no és ben bé així. La mania per perdre pes no es solucionarà si aconsegueixes aprimar-te uns quilos... i a més ja estàs comprovant que quan t'aprimes enseguida tornes a recuperar-los. Aquesta no és la solució.
Dius que tens por del que pugui passar quan ho parlis a casa. No has de tenir por. T'explico el que segurament passarà: els pares t'escoltaran i intentaran entendre el que et passa, i segurament anireu al metge de capçalera. Allà el doctor o doctora et preguntarà què et passa i tu li hauràs d'explicar que fa un temps que tens la mania de perdre pes i que tens pensaments on el cap t'obliga a no menjar o a salta-te àpats perquè sinó engreixaràs. Segurament el metge et farà algunes preguntes i aleshores hi ha dues opcions: o que et doni uns quants consells i tot acabi aquí, o que decideixi derivar-te a un altre equip de metges especialitzats per a que t'atenguin allà. Pensa que l'objectiu dels pares i el dels metges és ajudar-te per a que estiguis bé i que aquesta mania que tens i que et preocupa tant, desaparegui.
Molts ànims, espero haver-te ajudat.
P.D. De totes formes, pots dir als pares que si tenen dubtes poden trucar-nos per telèfon i els hi explicarem què és el que possiblement t'està passant i què heu de fer. El nostre telèfon és el 93 454 91 09 i som la Fundació Imatge i Autoestima. Que ens truquin i els atendrem per resoldre tots els dubtes.
Una abraçada molt forta.