la atencioo
Hola, primer de tot moltes gràcies per respondre'm :)
La cosa és que em costa molt concentrar-me.. Quan em parlen a vegades, en comptes de escoltar el que em diuen és com que estic sempre pensant en les meves coses, estic a classe i se'm acaba anant el cap a temes meus, miro la tele i penso en coses meves, etc...
És una cosa normal? Claus per concentrar-se en el que et diuen?
Sobretot quan haig de mirar als ulls és quan més se'm envà el cap pensant: no et posis nerviosa, no et posis nerviosa.. i encara em poso més nerviosa.
Moltes gràcies!
InterPersonal

Hola Ànonim!
El que ens expliques t'ha passat sempre o últimament més? A vegades ens costa concentrar-nos en allò que ens estan dient o a classe perquè estem pendents de coses que per nosaltres són més importants o perquè ens preocupen en aquell moment. A vegades podem tenir temporades on estem menys atents, sense que això hagi de resultar ser un problema en si mateix.
Algunes claus que poden ajudar-te a concentrar-te en el que et diuen poden ser:
- Identifica el moment on has desconnectat i ja no estàs pendent del que t'estan dient, per automàticament focalitzar la teva atenció en el que t'està parlant i en què et diu.
- Centra't en el que t'estan dient i no tant en els seus ulls si això és el que et posa nerviosa. Busca un altre punt, la boca per exemple.
- Busca les teves pròpies estratègies per millorar la teva atenció (per exemple, fixa't quan no et passa, què estàs fent diferent?)
- Dedica 20 minuts al dia per pensar en aquestes altres coses en les quals se te'n va el cap quan estàs a classe o quan algú et parla.
Si veus que tot i així la cosa persisteix i tens moltes dificultats per concentrar-te parla-ho amb els teus pares i/o professors perquè puguin donar-te un cop de mà!
Esperem haver-te pogut ajudar una mica!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat