Ajuda urgent sisplau
Hola! Poso la consulta a psicologia tot i que és una mica de tot.
Des de fa uns quants mesos estic deprimida. En realitat no se ben bé el motiu, però no em ve de gust fer res, hi ha dies fins i tot, que l'únic que vull és morirme. A casa les coses cada dia em van pitjor, els meus pares només es fixen en el meu germà, i passen de mi gairebé sempre. Nomes es preocupen pels meus estudis, i no em fan cas mai, a més m'insulten. Bueno, el cas es que fa unes setmanes que vaig començar a tallar-me, i no puc parar, en certa manera, m'ajuda a mantenir les idees clares. A més, sóc baixeta, i peso molt (1,60 m i 54 kg), em vec gorda i també fa unes setmanes que menjo molt menys i vomito. Se que he de parar de fer tot això, però no sóc capaç. Però per altra banda, no vull acabar a l'hospital. Ningú del meu entorn sap que em tallo, per han començat a notar que menjo menys al esmorzar... No se que fer, necessito ajuda sisplau!
Elena Crespi

Anònima, primer det tot un tema de salut:
Si medeixes 1.60 i peses 54 kg no estas gorda, ni molt menys. Tens una talla perfecte. Segur que les del consultori d'alimentació et diran que estàs perfecte.
I sovint recorrem al dolor o a deixar de menjar o a vomitar per sentir-nos millor però aquesta sensació dura molt poc i marxa ràpid. L'única manera de sentir-te millor és fent coses de manera activa que t'agradin, intentar no quedar-te a casa sense fer res, buscar coses que et facin somriure...
Serà difícil però com que confio en que ho faràs... t'animo a tirar endavant!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat