Urgencia no urgent
Hola! simplement volia fer aquesta consulta per que tinc unes preguntes...
Ultimament no se que pensar de mi. tinc moltes pujades i baixades, puc ser molt antipatica quan vull i sovint m'estan preguntant que em passa, i no em passa res, tinc amics i amigues, sempre venen a mi per demanarme consell i jo els i dono pero jo mai en demano a ningu erque no mentendrian, no em podrian ajudar. L'altre cosa es que no magrada el meu cos. No tinc tetes casi, pero porto sostenidors talla 75 i em van be, ( la 70 m'apreta) pero tot i aixi quan mels trec tinc la sensacio de que es una farsa i no tinc pits.
L'altre cosa, jo medeixo 1'73 aprox i peso 60 kilos. havans pesava menys i això em preocupa, per la meva alçada estic be? tinc la panxa normaleta ni molt musculada ni molt fofa, les cuixes les tinc tirant a gordetes, el que em mata son els meus braços, son super gordets i horribles, no vull muscularlos sino aprimarlos i que es vegin mes finets. També noto com si s'em caigues bastant el cabell tot i que menjo bastant be, això es normal?. I l'ultim problema es, que jo per dinar no tinc molta gana, així que quan arribo a casa a les sis bereno moltissim ( puc arribar a menjar yogurt, entrepà, un bol amb cereals i un plàtan tranquilament) . Vaig sentir dir una señora que a la tarda si menjes molt per berenar es quan t'engordes i ara tinc aquest dubte. Pel que veus tinc bastantes preguntes, no tinc pressa per a saber les respostes, així que contesteu quan pugueu. Moltississimes gràcies!!!!
Laura Medrano

Hola Sireneta!
A l'adolescència els canvis d'humor són normals. Encara que et sembli que ets la única que té aquestes pujades i baixades, és molt habitual. Si que és veritat que quan siguis conscient de que estàs sent esquerpa o més distant del normal, facis un esforç per intentar canviar-ho. De totes formes, si les teves amigues et demanen consells i els hi agraden els que tu els hi dones, aprofita algun dia i demana'ls-hi tu consell a elles. Pensa que les amigues ens coneixen moltíssim i poden entendre'ns millor del que ens pensem.
Respecte al físic, dir-te que si utilitzes sostenidors significa que si que tens pit. Tot i així, pensa que el teu cos s'està desenvolupant i que fins als 18-20 anys anirà canviant. No totes les persones es desenvolupen alhora ni podem fer res per accelerar el procés. A part, el tema dels pits i l'alçada no depenen de la nostra voluntat: no podem fer res per a que creixin més ni podem fer res per ser més alts o més baixos. La majoria de dones tenen una alçada que va entre els 1'60 i els 1'75.
Per treballar els braços, pots fer exercicis com els que trobaràs aquí:
Finalment, respecte al berenar dir-te que és important fer-lo i no fa que engreixis, al contrari, fer 5 àpats al dia és el recomanable per tenir un estil de vida saludable i un cos sa. Està bé que per berenar mengis un làctic (iogurt o llet), una fruita i cereals o un entrepà, però de forma moderada. Dius que per dinar no tens gaire gana i segurament dines menys del que tocaria. És per això que tens tanta gana per berenar? Demana consell als teus pares per a que t'ajudin, ja que potser a l'hora del pati l'entrepà és massa gran i per això no tens gana per dinar...
El truc està en fer els àpats moderats, ja que així arribarem amb gana a tots els àpats i menjarem de forma equilibrada i en quantitats correctes. Dinar molt poc provoca que tinguis molta gana per berenar; i si berenes molt potser ja no tens gana per sopar...És com un peix que es mossega la cua. Parla-ho a casa per veure què podeu fer per re-ordenar els àpats que fas.
Espero haver-te ajudat,
Un petó