Em podeu ajudar si us plau??!!!!!!
Hola bon dia, sóc un noi de 14 anys i tinc varis problemes per això vull fer aquesta consulta. Mireu fa bastant de temps que no em sento bé amb el meu cos i no se que fer. Tothom em diu que estic prim però jo no m'acabo de notar agust del tot. Trobo que de les cames i dels braços si que estic prim ino m'agradaria perdre pes d'aquella zona sino que m'agradara perdre pes de la panxa i dels pits. Aquest anys a educació física anem a la piscina de la ciutat i al vestuari vegi que molts dels nois tene un pit plà i estan prims i és aixi com m'agradaria estar. Per intentar-me aprimar he estat varis mesoso sense menjar-me l'entrepà de l'hora del pati per menjar menys i ha funcionat.
Què puc fer????????????????????'
Laura Medrano

Hola perico!
El primer que has de saber és que quan aprimem i engreixem, no podem triar les parts del cos que volem que canviïn. Cada cos és diferent i hi ha persones que per exemple tenen tendència a acumular més greix a la panxa, altres a les cames, altres al cul, als pectorals, etc. Per tant, quan decidim aprimar no podem triar quina part.
Has dit que tens 14 anys, per tant estàs en ple procés de creixement i desenvolupament. No has de tenir pressa per tenir un cos concret ja que a mida que vagin passant els anys, el teu cos anirà canviant fruit de la maduració fins a que et quedi un físic més o menys definitiu. Fer peses i aquest tipus d'exercici no és recomanable fins als 16-18 anys ja que pot tenir efectes negatius en el creixement i desenvolupament corporal, però si que és molt aconsellable practicar esports on es treballa tot el cos, com per exemple la natació, el futbol, el hockey, el bàsquet, etc. Practiques algun esport? Tots hauriem de fer com a mínim entre 2 i 3 hores d'esport a la setmana...
També has comentat que fa uns mesos has decidit no menjar-te l'entrepà i que així has aconseguit aprimar-te. T'informo de que aquesta no és la solució. Si que és veritat que al no menjar l'entrepà pot ser que aprimis en un primer moment, però saltar-se àpats és contraproduent perquè generem una sèrie de canvis en el nostre cos (que no podem controlar) i en la forma com digerim els aliments que a la llarga acaba provocant que "ensenyem" al cos a engreixar. És importantíssim fer els 5 àpats al dia i menjar de forma equilibrada i saludable. Et proposo que en canvi de no menjar l'entrepà, en mengis un més petit i que facis també una peça de fruita. Ja veuràs com això no provoca que t'engreixis, en canvi, si agafes l'hàbit de no esmorzar, si que acabaràs engreixant. Se que això és una mica difícil d'entendre, però el cos funciona així.
De totes formes, si estàs preocupat per això, et recomanem que li comentis a la teva mare o al teu pare i que quan tinguis revisió amb el metge ho preguntis, ja que ell és la única persona que pot dir-te si et cal aprimar o no.
Una abraçada