Por al sexe
Hola! Per començar, dir que no sabia exactament on fer la consulta, ja que, tot i que la temàtica és el sexe, la causa (o el problema) d'aquest, són problemes d'autoestima.
Bé, el cas és que sóc un noi plenament introduit a la vida sexual. Fins aquí tot bé. Des de sempre he tingut allò de que 'no em faig ningú sense un mínim de confiança', no m'agraden els rollets amb gent que acabo de conèixer pel tema de la vergonya i tal, però és normal suposo, i hi ha d'haver un munt de gent que pensa com jo.
Els problemes comencen quan ho vaig deixar amb la meva ex. Fins llavors tenia una persona que ens podiem dir les coses sense cap mena de pudor, amb total confiança. El fet de no voler-me fer a qualsevol fa que no tingui gaire experiència en el tema, i això sumat a la perdua d'aquesta confiança amb la persona, fa que tingui una brutal inseguretat (no en serio, moltíssima).
És com un peix que es mossega la cua, i a més sumant-li els complexes que tinc sobre el meu cos (que abans no tenia...). Així doncs, ara em trobo amb que, si per un casual, m'agrada algú i voldria tindre-hi quelcom, no puc. Se'm fa impossible tenir relacions amb ningú pels complexes, inseguretats i totes aquestes coses.
Em deprimeix molt veure com tots els meus amics i amigues viuen una vida sexual totalment plena i satisfactoria, i jo sentint com si m'ho estigués perdent. Logicament tinc ganes de passar-ho bé i amb les persones que m'agraden. Vull sentir-me bé amb mi mateix i creure'm que em puc fer a qui em proposi i no pas pensar que no agrado a ningú i em quedaré sol com un mussol (val més pendres-s'ho amb humor hahaha).
No sé si m'he explicat prou bé, no volia allargar-me massa escrivint. No sé pas que fer ni a qui acudir. Em fotria una vergonya brutal explicar-ho als meus millors amics, tot i sabent que em comprendrien. Gràcies per l'atenció, de veritat! Valoro moltíssim la feina que feu.
Elena Crespi

Hola Eguzkia!
Gràcies per confiar en nosaltres.
Elq ue et passa és habitual. Després de confiar en algú ens costa molt confiar en algú més. Però és l'única manera que puguis anar guanyant confiança de nou amb una altra persona.
Entenc que et fa por... però com més fugis de tirar endavant, més por et farà, més gran serà aquesta pot i més evitaràs fer el pas.
Primer de tot, has de guanyar confiança en tu mateix. Això que t'ha passat no significa que no puguis confiar en tu mateix, estimar-te i confiar en tu. És el primer pas perquè llavors puguis prendre bones decisions.
Des d'aquí t'animem a que no miris tant allò que creus que t'estàs perdent sinó que intentis valorar-te una mcia més cada dia.
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat