Els dubtes separen més que la distància
(Carta)
Potser no és el moment, ni l'hora ni el dia, però a aquestes alçades, per molt que ho intenti et tinc present a cada moment, i cada hora del dia. He arribat a la conclusió que el nostre fugaç temps junts va ser perfecte, però massa idíl·lic, i per tant et dono les gràcies.
El més probable és que mai haguéssim sentit el mateix. Qui sap, abans no t'hagués pogut descriure, ni tan sols donar-te una idea coherent sobre el que significava l'amor. Sobre estar enamorat. Creu-me quan et dic que sóc conscient del pes que suposa la paraula, però no t'angoixis, estic segura del que dic. Segurament t'ho hauria d'haver dit abans, des d'u principi, des del moment en el qual jo mateixa me n'estava adonant, però probablement és tard, i ja no ens podem distanciar més.
Els 1200 km que ens separen em donen molt d'espai per pensar i ocupar-me de mi mateixa, però me n'adono del pes que has agafat a la meva vida. Quan recordo tot allò que vàrem ser, tot el temps que ens vam dedicar realment... Però ja se sap, quan entregues el teu temps i la teva confiança, li dónes el poder a algú per destruir-te. En el nostre cas, una pausa proporcional a la distancia que ens separa. Em penedeixo de no haver-te dit el que em feies sentir, perquè sabies de sobres que jo t'estimava, bé, que t'estimo. Àngel meu, em feies feliç, em donaves seguretat, et vas infiltrar a la meva vida com qualsevol, i sense cap canvi radical en la rutina em vas marcar. A poc a poc m'has fet més gran, m'has ajudat, ens hem rigut un de l'altre fins, bé més jo de tu que viceverça i... em vaig liar per primera vegada amb tu com qui diu! I és que m'has ensenyat tantes coses, menys a viure sense tu.
Durant els últims mesos, els meravellosos dies d'estiu, t'he trobat molt a faltar amor.Vem aguantat com valents i vam prendre la decisió d'estimar-nos, i et tornaria a triar mil cops. Perquè mil persones s'han creuat pel meu camí i milers de pupil·les s'han intercanviat mirades amb les meves, tot i així recordo amb cada detall els teus preciosos ulls marrons.
Durant 21 dies aquest any en total m'has fet millor persona, saps el que em costa obrir-me a la gent, i tu em presentaves als teus amics i jo em sentia molt a gust quan tu hi erets amb els meus. Encara que t'en vagis a dormir molt aviat per estudiar (i em condicionessis a fer el mateix), perquè entrenis un dia menys que jo però sí, siguis tu més bo. I per si no ho sabies, em fascinava sentir-me més baixeta al teu costat, i no em molestava tant com et feia creure quan et recolzaves a les meves espatlles.
Un amor a distancia és difícil, però no impossible, entre nosaltres hi ha una immensa extensió de terreny, però els meus sentiments per tu donen la volta al món. No estic segura si això s'ha acabat, si parlem diàriament per Whats App per una ximple necessitat de saber sobre l'altre o per costum, però de tot cor et demano: no t'oblidis de mi. T'estimo, i t'ho diria a cau d'orella, i et faria petons entre riures estúpids i m'enriuria del teu accent en català, però no puc.
Encara falten uns mesos perquè ens tornem a veure, i com els passem només depèn de nosaltres. I la meva elecció és un nosaltres junts, potser no et puc abraçar a cada moment, però continuaré gaudint el màxim quan et pugui veure.
T'adoro incondicionalment, el teu cel.
*Fem el mateix esport, i per molt que haguéssim coincidit des de petits, fa només un anys que ens coneixem. Ens hem vist als Campionats d'Espanya, però tot s'està torçant, les ambicions a dues bandes pels estudis i entrenar fan que gairebé ni poguem parlar per telèfon i el whats app no és el mateix. No trobo punt de comparació i em sento perduda, no estic segura de poder seguir així.*
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. És una carta molt bonica! Gràcies per compartir-la amb nosaltres i obrir el teu cor.
Les relacions a distància no són senzilles i els dos membres de la parella han d'estar molt conscienciats de voler mantenir-la. Si en una relació cara a cara ja és important cuidar la parella, en una relació a distància encara més! Cuidar la parella vol dir preocupar-se per ella, per com li ha anat el dia, fer-li alguna sorpresa, recordar-li de tant en tant quin lloc ocupa a la teva vida....
Si vols pensa durant un temps quin tipus de relació vols amb ell i quins comportaments té ell que et fan sentir bé. Encara que hagi sigut una relació molt intensa, a vegades és millor que acabi amb una bona amistat que no amb desconfiances i recels. No trobes?
Una abraçada!
www.consultajove.cat