No se com aprimar-me
Bona Tarda,
Sóc una noia de 15 anys que intento aprimar-me i no puc, em dic a mi mateixa que m'haig d'aprimar pero a l'hora de començar no puc.
La semana passada m'ho vaig proposar, pero vaig dir bueno millor la semana que be, i ja em comansat la semana i en tinc molte ganes de poderme aprimar,però a mesura que passa el temps se m'envan les ganes.
Necessitaría fer una dieta, o fent bondat i sense menjar porqueries estària be?? i fent exercici per suposat. No es pel fet dels nois, sino pel fet de que no em sento be amb mi mateixa i si no em sento be amb mi mateixa, no faré estar be a l'altre gent...
Sara Bujalance

Hola RitaBOPO! Per aconseguir un bon pes no cal torturar-se a fer dietes que no venen de gust fer. De fet, aquest és un dels errors comuns que es fan a l'hora de voler aprimar: marcar-se una dieta massa estricte. Quan fem això abandonem la dieta ràpid perquè no ens agrada i, encara més important, una dieta massa estricte pot comportar problemes greus de salut. La única cosa que necessites fer per mantenir un bon pes és menjar de tot, però de forma equilibrada (tal i com descriu la piràmide alimentària, aquí la tens detallada:
). Pel que fa a les "porqueries" com la brioxeria, els dolços, els embotits, etc. has de tenir en compte que una dieta equilibrada també els inclou però consumits de tant en tant només, cada dia no. A més de menjar equilibrat també és important fer esport de manera habitual. Però a part de menjar de tot i equilibrat i de fer esport no cal que facis res més. Molts petons!!