Constitució, pes, talla
Hola,
Tinc 12 anys, i medeixo 1'59. M'han dit que es pot saber quina serà la teva estatura de gran, i m'agradaria saber-la. Ni que no sigui exacte, no passa res.
O sinó si creixeré molt més o em quedaré més o menys així?
Menjo saludablement, faig exercici(bé, caminar 1 hora al dia o més depén del dia).
L'únic que no sé quina constitució tinc. Diuen que hi ha petita, mitjana i gran. He buscat a Internet per saber quina tens... I no ho entenc!
M'ho podríeu explicar?
Gràcies♥
InterPersonal

Hola Maria!
Doncs per l'edat que tens estàs just en època de ple creixement! Malauradament, nosaltres no tenim manera de saber quina serà la teva estatura de gran ni quina és la teva constitució. Està molt bé que mengis saludablement i facis esport de manera habitual, t'ajudarà a gaudir d'una bona salut! Així doncs, no deixis de fer-ho!
El que et pot servir com a orientació és mirar les dones de la teva família (la teva mare, la teva àvia, alguna tieta, germana...), mira quina constitució tenen, si són altes o baixes, etc., moltes d'aquestes coses venen determinades genèticament. També pots anar al teu metge de capçalera per valorar el teu estat de desenvolupament i creixement. Segur que podrà respondre a tots els teus dubtes de forma rigurosa!
Per últim, potser també et pot servir aquesta fórmula que van penjar a Adolescents.cat fa un temps, per saber aproximadament quina serà la teva futura alçada:
http://www.adolescents.cat/noticia/12888/vols/saber/quina/alcada/faras/quan/acabis/cr/ixer
">
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat