Canviar tant de pes és normal?
hola, primer agrair-vos pel treball que feu :)
T'explico, tinc 14 anys i medeixo 1'68 i peso 55 kg aprox. Crec que el meu pes està bé, el problema ve quan faig els àpats. Lo normal suposo es que al menjar set infli una mica la panxa, pero es que a mi la panxa se'm infla moltiiissim, i si algun dia per exemple porto uns pantalons ajustats de panxa, al matí em puc veure perfecte i despres de dinar em miro al mirall i flipo, no semblo jho, la panxa se m'engreixa molt.
i si porto una temporada (dos o tres dies) menjo nomes un xic més del normal, ja puc engreixar moltissi. per exeple aquesta setmana el dilluns pesava 54 kg, el dimecres 57 i avui 55'5... No se si es normal, si va relacionat amb la regla, les hormones, elmenjar o el que sigui pero pf...
m'encantaria que em poguessis dir que fer per que no se m'infli tant i que vol dir que varii tan de pes.
gràcies :)
Sara Bujalance

Hola angèlica! El que et passa és normal. Pel matí, com portem varies hores sense menjar, la panxa està buida i es veu més plana. Al llarg del dia, a mida que anem menjant, parlant (al parlar s'omple d'aire també), i en funció de si tens la regla o has anat al lavabo, etc. la panxa s'omple una mica. De totes maneres, per molt que s'ompli no ho fa tant com dius tu, així que potser l'obsessió per la panxa està fent que tu la vegis més inflada del que realment ho està. El millor que pots fer és pensar que és normal, que li passa a tothom i no donar-li més importància. També és important que mengis equilibrat (recorda menjar fruites, verdures i llegums que tenen molta fibra), beguis prou aigua i facis esport, ja que tot això t'ajudarà a fer bones digestions. En el cas de que, a més de notar-la inflada, tinguessis mal de panxa o malestar, ves al metge per comprovar que no són gasos ni cap intolerància alimentària. Molts petons!!