ajuda urgent! CREC QUE ME ENGANXAT A FUMAR!!
hola, i moltes gracies per respondre la meva cosulta!
estic passant molt mals dies...
jo sempre he dit que no fumaria, i que veuria i tal pero tampoc molt. per fa una setmana que per les festes del meu poble vaig probaro... i em vaig sentir FATAL perque savia que en el fons m'habia agradat. avui me ne fumat un altre i estic pitjor... NO EM VUL ENGANXAR, pero esque en aquell moment no penso i ho faig. no vull que es torni a repetir MAI MES. mo estic passant fatal. li he dit a les meves amigues que no em deixin fero encara que jo els i supliqui, pero en aquell moment nose que fare. alomillor mestic preocupant massa i nomes penso en les peli i tal pero esque estic fatal... que faig per no tornaro a fer? els hi dic als meus pares? esque em mataran... nomes tinc 12 anys.
AJUUUUDAAA URGEEENT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MESTIC TORNANT BOOJA!!!
InterPersonal

Hola 4444!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga del servei de Consulta Jove d'InterPersonal i de l'IESP. Moltes gràcies per escriure'ns!
Expliques que no t'hi vols enganxar, i per enganxar-se a qualsevol addicció cal que el consum sigui repetit i continuat en el temps. Per tant, si no t'hi vols enganxar, val més que a la propera oportunitat que tinguis de fumar diguis que no, encara que et costi! D'aquesta manera segur que no t'enganxes i evites passar-ho tan malament. Pensa que de moment només ho has provat un sol cop, i expliques que t'ha agradat... per tant hi ha més risc que t'hi enganxis!
Dius que si ho expliques als teus pares, "et mataran". Pregunta't perquè creus que aquesta serà la seva reacció i valora pros i contres d'explicar-ho. Si creus que si els hi expliques, et quedaràs més tranquil·la i t'ajudarà a saber que fer la pròxima vegada que et trobis en situació, endavant! Recorda que la confiança amb els pares és fonamental!
Una abraçada ben forta!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat