La meva mare creu que soc una guarra AJUDA!!!
Fa uns dies, jo tenia un paper a la ma. I la meva mare me'l va agafar de la ma. Jo em vaig posar a cridar com una boja i li intentava agafar el paper perquè no volia que ella el mirés. Vam estar molta estona així, i després, quan jo ja estava cansada li vaig dir que el podia mirar. Ella el va mirar i em va dir que perquè no li volia ensenyar si allò no era res dolent. Jo soc molt exagerada i molt vergonyosa i per això no li volia ensenyar. Al paper posava la data del dia d'un examen del cole. Però ella es pensa que aquell dia em vaig liar amb algú. Perquè diu que es molt raro que jo no li ensenyi un paper on no hi diu res dolent. Jo mai he tingut novio, ni m'he liat amb ningú ni res, però ella ara diu que soc una guarra perquè amb 12 anys ja tinc novio, i això es mentida. Jo sempre he tingut molta confiança amb la meva mare i sempre li he explicat tot, però ella ara no em creu :( NO SE QUE FER! Perquè ja li he dit mil vegades que jo no m'he liat amb ningú i que el paper aquell només vol dir la data d'un examen, res més. Ella no em creu diu que no vol viure amb mi que em portarà al psicoleg i a un centre de menors perquè soc una guarra i una puta.
No se que fer per a que em cregui, jo vull tenir confiança amb la meva mare, però ara ja ni em parla l'únic que em diu es que ella pensava que jo era una bona nena i que ara s'ha adonat de que jo soc una guarra.
Que faig. AJUDA URGENT
PD: No m'he explicat gaire be ho sento.
InterPersonal

Hola anònima!
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure!
És natural que la teva mare sospiti que li estàs amagant alguna cosa. La teva reacció potser va ser una mica desmesurada (si en el paper només hi constava la data d'un examen, no creus?).
Per altra banda, dóna-li un temps a la teva mare perquè es tranquil·litzi la situació. Explica-li calmadament la teva versió dels fets i potser hauràs d'acceptar que durant un temps la teva mare estigui amb l'alerta posada. Si vols mantenir la confiança amb ella, serà important que continuïs confiant en ella quan et passi alguna cosa. Si veu que tu li expliques els teus problemes, segurament ella acabarà creient el que li has explicat.
Una abraçada!
www.consultajove.cat