carinyo o amor?
holaa, estic feta un embolic... tinc un novi maravellos que me l'estimo moltissim.
El meu problema es que a classe tinc que veure tots els dies a un tio del que vaig estar totalment enamorada ja fa un temps i que ens vam liar, ell, va ser el meu primer lio. Em va fer molt de mal i ho vaig passar fatal per culpa seva, pero vaig decidirme quedarme amb lo bo i guardar el record amb carinyo.
La cosa es que a classe ens assentem junts i parlem sempre, ell em fa massatges, pessigolles i parlem del nostre lio i coses així. Ens ho passem molt be pero el que em fa duptar es que amb ell sentu una conexio especial, alguna cosa, no se ben be com explicar-ho... M'ho passo super be i totes les nits penso en ell i el que va passar... no se si encara estic enamorada o si nomes li tinc carinyo per tot el que em va passar... que pot ser? ajudeume!!
InterPersonal

Hola Anònima,
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal.
Sembla que tens un bon embolic emocional. Nosaltres no podem saber exactament què sents per cada un. Potser tu també necessites una mica més de temps per valorar quins són els teus sentiments. Com dius tu hem de diferenciar amor, de carinyo, però també enamorament, comoditat i atracció. Amb l'afecte pots sentir que estimes molt a una persona, que tens ganes de cuidar-la, però no hi ha una voluntat de ser parella o atracció sexual. La comoditat és una sensació que ens fa sentir a gust amb una persona, encara que no n'estiguem enamorats, és possible que ens mantingui en una relació que no ens satisfà al màxim, però tampoc hi patim (costa molt de detectar). I l'atracció (pot ser física, sexual, mental o de valors) fa que vulguem apropar-nos més a una persona per continuar explorant aquest punt que ens causa tant atracció (per tenir-hi una relació, o per aprendre d'ell o d'ella).
Dóna't uns dies per saber què sents per la teva parella i per aquest primer amor. A vegades pot fer por descobrir els nostres propis sentiments, però és l'única manera de ser feliç i estar bé amb nosaltres mateixos.
Una abraçada!
www.consultajove.cat