estic preocupada i desesperada
Hola adolescents, primer de tot m'agradaria començar dient que vull que la meva consulta sigui anònima.
Un cop dit això, us escric perquè estic molt preocupada.
Ultimament que he començat el curs, tinc molts examens, un pdr pendent i em veig molt aprop el batxillerat. Llavors el que també em passa és que cada dia veig més que cada cop puc confiar en menys gent. Que m'espero massa d'aquelles persones que no em donaran encara que jo els hagi donat molt. Que dono massa i quan ho necessito no tinc res. També tinc una baixa autoestima no només per físic sino que també crec que no faré res a la vida perquè em costen molt els estudis, sóc tonta per dir-ho d'una manera, he pensat en morir. Em fa por escriure la paraula que estic pensant, perquè és una cosa seria però ho he arribat a pensar. Se que no ho faria pero a vegades crec que la vida és massa díficil i que no se que faig aquí. Que tot es molt complicat i no estic preparada per rebre cops forts. Que tinc por. Que em sento sola. Que veig aquells que sense estudiar treuen un 8 i que jo estudiant hores i hores arribo amb pro feines a la seva nota. Que no puc participar a la classe perquè no sé res. I que m'he engreixat aquest estiu, tinc grans i soc massa timida que no puc ni parlar davant d'un grup de persones.
no sé si em podreu ajudar però m'agradaria saber què em passa. si es normal la meva por.
InterPersonal

Hola Pepsicola,
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal.
La teva por és molt humana. Tots passem temporades on ens sentim més malament amb nosaltres mateixos i se'ns fa tot una muntanya, però si anem per parts, potser et podrem ajudar. Dius que els estudis et costen una mica, però pel que expiques, hi poses molt d'esforç i això és fantàstic! Encara que no t'ho sembli, tu estàs aprenent moltíssim sobre la teva manera de funcionar i això t'ajudarà en un futur. De moment ja tens l'hàbit d'estudiar i preparar-te les assignatures amb antel·lació. També t'animem a que, si no entens alguna cosa, ho facis saber! El professor o professora et veurà interessada i t'ajudarà si ho necessites.
Per altra banda, el canvi en el teu pes i l'aparició de grans, és força habitual en l'adolescència. Sabem que això no soluciona el problema, però el normalitza. Tingues una dieta equilibrada i fes activitat física. Finalment, la timidesa és un tret de la nostra personalitat. Tots tenim un punt de timidesa i és el que ens ajuda a observar el nostre entorn. L'única manera de superar la timidesa és fer les coses, encara que ens faci vergonya. És a dir, si vols parlar a classe, no ho pensis, fes-ho directament! Segurament les conseqüències no seran tan dolentes com te les arribes a imaginar!
Esperem haver-te donat una mica de llum!
Una abraçada!
www.consultajove.cat