Atracons!!
Hola, jo sempre intento menjar variat i saludable, no em salto mai cap àpat, faig exercici, etc...
Però de vegades tinc atracons! M'entren unes ganes terribles de menjar dolç, i no puc aguantar! I un cop començo, fins que no em sento més a gust, no puc parar...
Ajuda per deixar de fer-ho??
Gràcies
Laura Medrano

Hola Maria,
Està molt bé que intentis menjar variat i saludable. Genial no saltar-se àpats i fer esport.
Ara bé, has d'intentar descobrir per què et venen aquestes ganes tan terribles de menjar dolç. És per què te l'has prohibit a tu mateixa?
Hi ha persones a les que el dolç els hi agrada moltíssim, i si intenten prohibir-se menjar-ne de tant en tant, aleshores és quan apareix el risc d'acabar fent afartaments. T'has de permetre algun capritx, ja que si t'ho prohibeixes, tindràs massa temptació i acabaràs menjant-ne més del compte.
De totes maneres, quan et vinguin aquestes ganes de menjar molt dolç, permet-te menjar alguna cosa, però decideix tu quina quantitat menjar. Per exemple, si de cop et ve molt de gust menjar pa amb xocolata o nocilla, decideix si vols menjar-ne una ració o dues, però no permetis menjar fins a passar-te ja que és aleshores quan apareixerà el malestar i el sentiment de culpa per haver-te excedit. No se si m'explico...has de tenir la capacitat de decidir quina quantitat has de menjar, o preparar-te el berenar i menjar asseguda a la taula només amb el que menjaràs al davant, sense tenir "el pot de nocilla" a la taula. Així evitaràs la temptació. No se si m'explico...
Una abraçada Maria!