Tinc anorèxia o què em passa?
Hola, realment espero que no tardeu gaire en contestar..
Fa com uns 6 mesos em vaig començar a aprimar, el pes més alt que recordo pesar és 72kg (fa 6 mesos) però ara peso 54-55kg osigui que he baixat uns 17 quilos més o menys.. yey! :D Tinc 14 anys casi 15 i medeixo 1,65m més o menys.. és una altura normal per la meva edat? Per a mi el meu pes ideal seria 48-50kg. Bueno doncs abans d'aprimar-me ja anava al psicòleg perquè els meus pares s'han separat i tenia mal gust a la boca del bullying que havia patit de petita.. La meva mare notava coses rares i doncs li va dir a la meva psicòloga, i des d'aquell moment em tenen ben controlada. Fa 4-5 mesos que no em ve la regla.. Què em pot passar? Sé que és per la perdua de pes.. Començo a tenir osteoporosi i si segueixo així no creixeré, però si la torno a tenir continuaré creixent? I fins a quina altura puc arribar a tenir al acabar de créixer? Abans de tot aixó el metge em va dir que puc arribar a 1,75m... No sé si és anorèxia o un altre tipus de transtorn alimentari (he intentat provocar-me el vòmit però mai ho he aconsegut) Tinc una part de mi que diu vinga sigues saludable i surt d'aquí però a la mínima coseta em vé i em diu no menjis mai més. Si us plau no hos deixeu cap pregunta per respondre, sé que n'hi han moltes però estic confosa..
Laura Medrano

Hola!
Et contesto les preguntes:
- Alçada: tant els nois com les noies quan arriba l'adolescència comenceu a fer canvis físics importants, i entre ells està el creixement. Hi ha persones que creixen molt ràpid i després ja no continuen creixent i altres que van creixent poc a poc des dels 12-13 fins als 18 anys. De totes maneres l'alçada que volem tenir no la podem triar, depen de la nostra genètica. Als 15 anys mesurar 1'65 està bé, i segurament continuaràs creixent una mica més.
- Pes. Dius que el teu pes ideal seria 48-50kg. Qui t'ho ha dit això? A no ser que t'ho hagi dit un metge per algun motiu en concret, tal i com estàs ara, estàs en un pes normal i correcte per la teva alçada. Pensa que perdre molts Kg en poc temps no és sa i pots còrrer el risc de que hi hagi efecte rebot i ràpidament tornis a recuperar el pes que has perdut. Això ho hauries de portar controlat per un metge o nutricionista, ja que son els especialistes.
- Regla: Si fa 4 o 5 mesos que no et ve, hauries de consultar amb el metge. Tu penses que és degut a la pèrdua de pes, i és molt possible. Està relacionat amb el que t'he dit de perdre tant pes en poc temps, el cos no ho assimila. Pensa que si amb el pes que tens ara ja no et ve la regla, és perillòs que continuïs aprimant-te. El teu cos ja t'està enviant un senyal de que alguna cosa no funciona bé. No juguis amb aquestes coses! La osteoporosi és una de les conseqüències de no tenir la regla i si, frenar el creixement és una de les conseqüències.
De totes formes, és impossible saber quina alçada acabaràs tenint, ja que no tothom creix i es desenvolupa alhora, cadascú som diferents. Si no menges bé també frenaràs el creixement, pensa que l'alimentació és la que ens aporta energia i gracies al menjar, el nostre cos funciona i es desenvolupa.
- Trastorn Alimentari: des d'aquí no podem dir-te si estàs patint o no un trastorn alimentari, però si que és important que parlis tot això amb la teva psicòloga. Sobre els vòmits, has de saber que són molt perillosos per la salut. Hi ha persones que pensen que si vomiten després d'haver menjat, s'aprimaran, i no és cert. Quan es vomita s'elimina molt poca quantitat de menjar i és molt perillòs perquè es poden crear ferides i lesions a la faringe, laringe, esòfag, boca... No intentis provocar-te el vòmit, no solucionaràs res, només aconseguiràs tenir més problemes de salut.
La part de tu mateixa que et diu que "no mengis mai més", és la obsessió pròpia del trastorn alimentari, has d'ignorar-la i no fer-li cas. Comenta-li a la psicòloga, és important que et pugui ajudar amb tot aquest tema. Estàs molt confosa i necessites ajuda professional.
Un petó molt fort.