No puc més.
Hola,
Escric això perquè ja n'estic farta del comportament i del caràcter del meu pare. S'ha quedat al paleolític i no sembla que es vagi a modernitzar. Apart de ser la cosa més masclista que et pots tirar a la cara no té respecte ni empatia per res ni per ningú. Bé, en posaré un exemple i m'agradaria que em diguessis si és normal que encara pensi així.
Tinc una germana de 21 anys que fa 1 any i mig que té nòvio. Només ha tingut dos nòvios serios a la seva vida, és a dir,només ho ha "fet" amb ells dos. El cas és que avegades ell ve a dormir a casa nostra i avegades ella va a dormir a la seva (cosa que crec que és normal) i llavors comença la discussió a casa. El meu pare defensa que no és normal que amb 21 anys ja ho hagin fet i que no és lògic que es quedin a dormir un a casa de l'altre. Afegeix que aquest comportament és de guarra i que el pròxim nòvio no la voldrà perquè ja ha estat amb dos. Jo flipo i em poso molt nerviosa i quan li vull contestar no es pot perquè es posa a cridar i a fer gests amb les mans de superioritat i està completament segur que és ell qui té la raó de la qüestió, com sempre. No es pot parlar amb ell perquè et parla amb despreci i prepotència.Diu que ell ha viscut molta vida i que ho sap tot. Com aquest exemple en podria posar molts, i de moltes maneres. Avui he hagut de marxar de casa perquè li volia tirar alguna cosa al cap. Ajuda si us plau!
És normal el seu comportament? No puc més.
Moltes gràcies.
InterPersonal

Hola!
Sóc l'ELi AUlet. Psicòloga d'Interpersonal.
Està clar que el teu pare està patint molt el fet de que us esteu fent grans! Per què creus que ell necessita reaformar-se posant-se tant dur? docns bàsicament perquè és la seva manera de protegir-vos. Si que ens agradaria que els apres acutéssin diferent, però a vegades tots ens equivoquem i no sabem fer-ho bé. Els pares també.
Podeu parlar amb ell de com us sentiu...Intenteu no contestar quan es posi així. Guanyareu me´s si no us poseu a la defensiva. Quan algu està nerviós més val retirar-se, no e´s moment de parlar!
En un moment de tranquil.litat podeu parlar d'altres temes. Demanar-li que espera d'una filla de 21 anys. Com a germanes us heu d'unir amb això i ajudar a que el pare comprengui que teniu informació suficient i que teniu ganes de cuidar-vos i fer els coses bé.
Endavant!
ELi Aulet www.interpersonal.cat