Una sensació molt extranya
Hola adolescents,
Últimament em sento extranya...
És a dir, com a ''gorda''?
Vaig anar a una revisió al metge i em va dir que media 1'59 i pesava 41,5kg. I ara fa poc també medeixo 1'59 i peso 44,20kg! Amb la mateixa bàscula!! I medint el mateix..! La doctora em va dir que estava molt ben proporcionada amb pes i talla.
Això va ser ahir, o abans d'ahir, 2 d'Octubre.
Sincerament, jo sempre he estat fent com ''dietes''. Bé, no dietes, sinó he intentat menjar més sanament(menys dolços...) però sempre acabo tenint ''atracons''! I això, després em fa sentir faltal...
També em sento les cames grasses... I no m'agrada. Perquè penso que la gent al veure'm... Pensi que estic grassa o alguna cosa així... No m'agrada gens aquesta sensació. L'ODIO!
A més, a la meva classe totes les nenes/noies tenen cames normals(o sigui, mésprimes que les meves) i penso... No podria tenir-les així jo? I m'entristeixo perquè després d'intentar menjar ''mes sa'' doncs... Acabo menjant dolços i tenint les cames grasses!!
Em podríeu ajudar, sisplau?
Moltes gràcies.
Laura Medrano

Hola Maria,
La teva metgessa té raó, el teu pes és correcte. A la nostra societat estem tant pressionats per tenir un físic concret, que pensem que si no som persones molt primes, ja som grasses. Això és molt injust. Cada persona som diferent i cadascú tenim una constitució física, o sigui que no podem pretendre ser físicament iguals que les models que veiem a la TV o als anuncis de publicitat.
Dius que et sents gorda, però realment no ho estàs. És important que facis cas a la teva doctora i no et capfiquis tant amb aquest tema. Sent més prima no seràs més feliç, segur. Estem acostumats a relacionar un cos prim amb felicitat i benestar, però això és fals. No caure en aquestes "trampes" de la publicitat significa ser conscient de que cadascú som diferents i que el realment és important és tenir un estil de vida saludable i una bona autoestima.
Pel que fa a l'alimentació, tots hem de menjar sa i equilibrat, i sobretot no saltar-se cap àpat. Els experts diuen que hem de menjar 5 cops al dia (esmorzar a casa/ esmorzar a mig matí/ dinar/ berenar/ sopar), ja que saltar-se'n fa engreixar. Quan dius que intentes menjar sa, és correcte. Fes un cop d'ull a la piràmide alimentària:
http://canalsalut.gencat.cat/web/.content/home_canal_salut/ciutadania/vida_saludable/alimentacio/consells_generals/documents/piramide2.pdf
">
Una altra cosa importantíssima (tant com el menjar) és l'esport. Es recomana fer com a mínim unes 2-3 hores d'esport a la setmana. Per treballar les cames per exemple pots practicar exercicis com saltar a corda, pujar i baixar escales, còrrer, fer patinatge, etc...
De totes formes, et recomano que puguis parlar tot això amb la teva metgessa, ja que potser des d'allà et poden donar consells especialitzats per tu.
Un petó!