LA Maria
No sé ven bé on preguntar-ho però tinc un problema, ara t'explico la meva situació.
Sóc un noi de casi uns disset anys que estima l'esport. Sóc tant aficiont que si continuo aixi puc arribar lluny, però aquest no és el problema.
M'agrada molt sortir de festa i últimament els meus amics estan començant a fumar maria, ja sé em direu que son males amistats i tal... però realment el que vui preguntar és: què és pitjor la maria o el alcohol?
He estat llegint molt sobre això en pagines web... però no trobo cap web fiable i prefereix-ho preguntar-ho aquí.
Ajudeume siusplau, fa nits que no dormo pensant que si fumes no tornaria a ser el mateix o que ja no seria taant bo en el meu esport.
Osigui no és que volgués posarme a fumar porros cada día sino que en algunos pestes puntuals fumarme algun.
gràcies
InterPersonal

Hola Joan Manel!
Sóc l'ELi AUlet. Psicòloga d'Interpersonal.
Doncs gràcies epr confiar en la nostra pàgina.
Primer de tot dir-te que la substància no és tan determinant, sinó el més important és l'ús que se'n fa!! És l'ús i el tipus de consum le que defineix i determina el com ens pot afectar. A l'inici dels consums aparèixen consums molt abusius, e´s a dir, una manera de consumir molt excessiva i en poc temps ( veure de cop molt una nit, fumar molt en un dia i fer-ho abans d'anar a llocs o de fer activitats que es poden veure perjudicades - com l'esport o anar a l'insit fumat_)...etc).
Jo et diria que si vols fumar, e´s la teva decisió, i no la dels teus amics. A les colles es pot ser un mateix i formar igual aprt de la colla. Cadascú té la seva manera de fer i el seu estil. No dic que els teus amcis són mala gent, hi ha molta gent que fuma porros i són gent amb grans valors i molt bones companyies!!! I si són bons amics també saben respectar que els altres poden decidir no consumir. Si no vols consumir pel tema de l'esport els hi dius que gràcies pe oferirte'n però que tu no vols perquè fas esport. I si, tot i fer esport vosl consumir, doncs consumeix la quantitat que vegis que no t'interfereix en l'esport ni en el teu dia a dia!
és a dir, no és qüestió de la substància , és qüestió de com la utilitzem! Pren al decisió tu mateix! Així et sentiràs autònom i respjnsable!
Endavant
Eli Aulet www.interpersonal.cat