penso que nomes és curiositat, però em frustra.
Porto uns quants mesos fent-me la mateixa pregunta, encara que cada matí em miro al mirall i em dic a mi mateixa que sóc Heterosexual.
Tot va comensar quan vaig comensar a mirar una de les meves millors amigues diferent, ja feia temps que em deia que tenia curiositat, encara que he sigut educada 100% seguint el catolicisme. Encara no sóc concient de que sento per ella. El que em fa donar mes voltes és que a mi m'agraden els nois. Però desde que tic aquest dubte vec les coses diferent. Ja no m'intereso per ningú, i quasi no faig cas del nois que, suposadament, em diuen "m'agrades".
He pensat en dir-li a una de les meves amigues de més confiança, però tinc la inseguretat de qué no em comprengui, o mal-comprengui. I això seria fatal.
Estic deprimida aquests dies. I em dol que la meva mare em digui "Carinyo estudies massa", o "Jo he passat pel mateix, et puc ajudar si tens algun problema".
Tinc por. No vull ser homosexual, ni bisexual. Ami m'agrada ser considerada normal.
He parlat amb una amiga meva que li agraden les noies. Ella m'ha ajudat molt, i mha dit el que pensa desde el punt de vista d'una homosexual. Però sento que no ho sóc.
M'agrandira que em respongués si es possible que simplement tingui curiositat. O que si és normal que senti amistat d'aquesta manera.
Gràcies per ajudar-me, perqué ho estic passant malament.
InterPersonal

Hola asap!!
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per escriure'ns!
Primer de tot posem el fre a menjar-se el coco! És normal que et preocupi saber "què ets", perquè a totes les persones ens agrada definir-nos. Però estàs en una època de descobriment, potser el millor és que no et posis encara cap etiqueta, ni homosexual, ni bisexual, ni heterosexual, poc a poc aniràs descobrint què sents i cap a qui sents amor, atracció...
Les relacions d'amistat poden ser molt intenses i a vegades hi ha una línia molt fina amb l'amor. També et direm que l'adolescència és una època d'exploració de la pròpia sexualitat, on el desig augmenta i apareix l'atracció cap a diferents persones (del sexe contrari i també del mateix sexe). Deixa que aquest sentiment es vagi situant i no tinguis pressa. Recorda que l'homosexualitat es defineix per enamorar-nos de persones del mateix sexe.
Si vols parlar amb la teva amiga, explica-li com et sents, parleu dels dubtes, de que en penseu però no amb l'objectiu de posar-te una etiqueta a tu, o que ella t'ho digui! Amb el temps, veuràs qui realment t'agrada i amb qui vols estar (al lli o de parella), i llavors tindràs la resposta. No et pressionis, ja que és un procés :)
Espero que t'haguem pogut ajudar! Una abraçada!
www.consultajove.cat