Necesito ajuda! Com parlar-li al noi que m'agrada?
Hola! Soc una noia de 14 anys i soc un mica timida, sobre tot quan parlo amb el nois. Em poso molt nerviosa i dic qualsevol tonteria. Quan parlo amb el noi que m'agrada em passa encara mes i a mes vull que es pensi que soc divertida i que tinc un bon tema de conversa, vull fer-li riure i que s'ho passi be amb mi. Molta gent en diu que em relaxi, que sigui jo mateixa i que em deixi portar pero no puc. Jo crec que tambe li agrado pero vull que quan estem a soles poguem parlar d'alguna cosa divertida, interesant, que li faci riure. Em podeu donar bons temes de conversa i consells per parlar-li. Moltes gracies!💋
InterPersonal

Bon dia,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal, gràcies per utilitzar el consultori,
Sovint la timidesa no ens deixa fer allò que realment voldríem, i com més ho evitem més ens costa afrontar-ho. Quan ens agrada una persona és normal que aquesta timidesa s'incrementi i encara ens costi més fer-la fora. No pateixis per això, a mesura que us aneu veient veuràs com cada vegada les converses són més fluides i podeu parlar de més coses i passar-vos-ho millor.
Algun consell que et pot anar bé per afrontar la timidesa:
- Dirigir l’atenció al que estàs dient o escoltant el que et diuen, sense posar atenció a si estàs o no nerviosa o vermella.
- Dir en veu alta que estàs nerviosa o que no saps què dir. Quan diem com ens sentim o que estem nerviosos, automàticament ens anem relaxant, perquè ja no tenim res a amagar.
Pel que fa als temes de conversa, busca alguna cosa que compartiu, ja sigui la mateixa professora, una afició, o una sèrie de TV que us encanti! També podeu utilitzar algun amic en comú per parlar d'ell i així trencar el gel.
Una abraçada ben forta i endavant!
www.consultajove.cat